samsung ML1675 print niet onder Linux Mint Cinnamon

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleeping beauty

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
12
Heb een Asus Aspire 5672 laptop waar Linux Mint 17 Cinnamon 32-bit op is geinstalleerd omdat Windows XP niet meer werd ondersteund. De printer Samsung ML1675 doet het nu niet meer. Er staat wel een samsung in de lijst van Linux maar wanneer ik die installeer dan doet de printer het niet:confused:. Ik heb wel wat gevonden hier op helpmij maar ik ben een echte digibeet en snap er geen snars van:confused:. Ik heb al wel via Samsung iets gevonden van sturingsprogramma voor Linux een "ULD" of zo maar weet niet wat ik er nu mee moet doen. Zou iemand mij in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen wat ik nu moet doen want ik ben zoals gezegd, een echte digibeet!!:eek:

Groetjes
Sleeping Beauty:D
 
ik ben bezig geweest met de link die jij gaf, maar bij allebei gaf hij aan dat het bestand of map niet bestond. Ben toch verder gegaan en hij vroeg inderdaad om een wachtwoord. Ik weet alleen niet wat voor wachtwoord, kan jij mij dit vertellen? Ik heb wel een wachtwoord die nodig is om dingen te kunnen installeren maar daarop gaf hij aan "sh: 0: Can't open install.sh " Kan jij me verder helpen?

groetjes
 
In het Nederlands ging het al beter, ik ben nu verder gekomen, mijn wachtwoord heeft hij nu wel geaccepteerd. Ik heb de overeenkomst gelezen die hij aangaf en de "Y" ingedrukt voor yes dat ik accoord was en toen ging hij weer verder maar stopt nu bij "natas@Natas-Aspire-5670 ~/Downloads/uld $ " maar in wat je me hebt toegestuurd staat niet wat ik nu verder moet doen. Weet jij het?

groetjes
 
Tot welke stap uit de vorige link ben je gekomen ?

Groeten Marcel
 
toen kwam er een licence agreement, die heb ik geaccepteerd en toen kwam die melding nadat hij zij dat printdriver en scandriver al bestonden, en gaf toen aan "finished" en toen "natas@Natas-Aspire-5670 ~/Downloads/uld $ "
 
Lijkt er op dat de driver dus al geinstalleerd is.
Kun je nog niet afdrukken dan ?

Groeten Marcel
 
de printer staat er nog niet in bij de printers dus kan hem ook geen testpagina of opdracht geven, weet ook niet hoe dat moet, hij vraagt dan "voeg apparaat uri in" geen idee wat dat nou weer is.
 
Ben nog verder wezen zoeken en heb een printer van Samsung in de lijst van printers gevonden die er nog niet in stond, die heb ik nu geinstalleerd maar nu geeft hij aan dat er een afdrukfilter ontbreekt. Er kwam een popup tevoorschijn die fouten oplost en die aan het werk gezet voor zover ik er uit kwam in het Engels en die gaf dat aan. Hoe kom ik daar dan weer aan? Of is de installatie die ik geprobeerd heb met jouw link niet helemaal goed gedaan door mij?
 
Ik weet niet hoe je oude printerdrivers kunt verwijderen maar daar zit misschien wel de oplossing.

Groeten Marcel
 
ik heb na nog wat aanklungelen al enige beweging gekregen in het geheel. Wanneer ik een testpagina wil printen dan doet hij in het scherm zelf wel wat, hij telt hoeveel procent hij afdrukt maar komt niet verder dan 28%, hij blijft daar op hangen. Hij print dus nog steeds niets. Ik kom niet verder. Is er wel iemand die weet hoe ik de printer weer moet verwijderen zodat ik het opnieuw kan proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan