afsluiten internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oord

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
14
Ik heb problemen met het internet.
Als ik internet (Internet Explorer / Google Chrome) open heb staan dan sluit deze na enige tijd vanzelf af. Tijd varieert tussen de 2 en 15 minuten.
De computer gaat dan naar een soort van slaapmodus. Zwart scherm niks werkt meer. Enige manier om eruit te komen is de aan en uitknop lang ingedrukt te houden.
Als ik inlog op de kantooromgeving heb ik dit probleem niet.
Wie kent dit probleem.
 
Met kantooromgeving bedoel ik de verbinding / inloggen naar kantoor.
 
@gast0225
Waarschijnlijk bedoelt TS Remote Desktop/Citrix-omgeving.

@TS
Kijk eens in de logboeken van Windows. Daar staat precies wat er gebeurd is. Welk besturingssysteem gebruik je? Dan kan ik je beschrijven hoe je deze logboeken kunt bereiken.
 
Beste @TS
Het besturingssysteem is Windows 7. Wil je me de beschrijving opsturen hoe ik bij de logboeken kan komen.
Ik word een beetje moedeloos van dat elke keer uitslaan van de PC :(
Groet
 
inmiddels 14 dagen verstreken. Mijn probleem is nog niet opgelost. Wie kan mij helpen???
 
Mijn excuses dat ik niet gereageerd heb:shocked::(. Normaal verstuurt de server van Helpmij altijd een mailtje wanneer er gereageerd is, alleen heb ik deze niet ontvangen van uw recente berichten. Waarschijnlijk een foutje.

Als eerste moeten we uitzoeken wat de oorzaak is. De oorzaak kan zowel bij de software als bij de hardware (apparatuur) van de computer liggen.

Hier een heel lijstje om uit te zoeken wat de oorzaak is.

1. Controleer de temperaturen met het programma Speccy: http://www.piriform.com/speccy/download/standard. De computer kan namelijk uitslaan omdat ie te warm wordt. Post een screenshot in uw volgende bericht.

2. Logboek controleren: Klik op 'Start' --> Voer in de zoekbalk 'Logboek' in en klik op 'Logboeken'. Nu opent een venster. Dit kan traag zijn omdat een logboek erg groot is. Kies in de linkerbalk voor 'Windows-logboeken' en kies voor 'Systeem'. Scroll naar het tijdstip dat de computer zichzelf uitschakelde. Staan daar fouten of waarschuwingen? Citeer deze in je volgende bericht.

3. Maakt de computer rare geluiden? Getik o.i.d.?

4. Controleer de harde schijf:
4.1. Download CrystalDiskInfo: http://sourceforge.jp/projects/crystaldiskinfo/downloads/61343/CrystalDiskInfo6_1_14.zip/?use_mirror=jaist
4.2. Pak het zipje uit in een nieuw mapje.
4.3. Voer 'DiskInfo.exe' uit. CrystalDiskInfo zal nu openen.
4.4. Maak een screenshot en plaats deze hier.
4.5. Sluit CrystalDiskInfo.

5. Het kan ook een bug in Windows zijn betreft het stand-by gaan. Schakel dit uit:
5.1. Ga naar het Configuratiescherm.
5.2. Klik op 'Systeem en beveiliging'.
5.3. Klik op 'Energiebeheer'.
5.4. Kies links in het venster voor 'Wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat'. Kies in het drop-down-menu achter 'De computer in slaapstand zetten:' voor 'Nooit'.
5.5. Kies voor 'Wijzigingen opslaan'.
5.6. Sluit het venster.

@TS betekent dat het stukje daaronder gericht is aan de topic-starter:p.
 
afsluiten PC bij gebruik internet

Speccy.PNG
Hoi,
Kan gebeuren. Ben allang weer blij met een reactie.
Hierbij de screenshot van Speccy (in de bijlage, hoop ik)
 
De videokaart is veelste warm. Ook de andere componenten zijn aan de hoge kant. Dat is de rede dat de computer zichzelf uitschakelt. Vermoedelijk zit er veel stof in de computer. Je zult de computer moeten schoonmaken vanbinnen.
 
Hi,
Dan ga ik maar snel aan de schoonmaak. De logboeken heb ik wel maar krijg ik niet over omdat hij elke keer uitslaat.
 
De videokaart is veelste warm. Ook de andere componenten zijn aan de hoge kant. Dat is de rede dat de computer zichzelf uitschakelt. Vermoedelijk zit er veel stof in de computer. Je zult de computer moeten schoonmaken vanbinnen.
Dat kan ook een mis temperatuur zijn. Dat het dus niet goed gemeten wordt.

Maar waarschijnlijk heb je gelijk....kijk dus eerst eens of er veel stof in je pc zit, daarna loop je je hardware na of daar wat mis mee is (veel stof in je videokaart etc.), maak de boel schoon en probeer het daarna nog eens.

Is er niets veranderd dan ligt de oorzaak ergens anders aan.
 
Beste helper,
Helaas heeft het schoonmaken niet geholpen. De computer heeft voor de schoonmaak een tijd uitgestaan. Hij is schoongemaakt met een spuitbus en ik heb gezorgd dat ik niet op het moederbord etc heb gespoten. Hij is nu wel stof ‘vrij’.
Daarna heb ik de pc weer opgestart en youtube aangezet. Na nog geen 5 minuten had ik weer zwart beeld. De muziek hoorde ik nog 2 of 3 seconde en daarna een brom. De PC heb ik toen weer uitgezet dmv de aan/uit knop lang ingedrukt te houden.
Vanmiddag heb ik wel de logboek gegevens (3 stuks) in een knipselbestandjes gezet. Deze stuur ik in etappes omdat je nooit weet wanneer het beeld weer op zwart gaat (zo frustrerend).
Deze tekst heb ik maar eerst in een mail gezet. Typt anders zo onrustig.
Kan ik ook gelijk zeggen dat ik heel blij ben met de hulp. Super zo’n site en nog meer de mensen erachter .
Ik stuur zo de logboekgegevens.
Groetjes
 
Je hoort een brom?
Is je voeding nog wel in orde?
Wanneer is het begonnen? Wat deed je het laatste toen dit voor het eerst gebeurde?

Is je videokaart nog wel in orde? Probeer eens een andere te lenen ergens, en kijk dan nog eens.
Hoor je naast die borm je pc nog wel aanstaan? Of dat niet?
Is je monitor die de geest geeft?

Ik denk alleen maar mee en probeer alle opties op te noemen.
 
Ik verdenk zelf ook de voeding. Maar het kan ook zijn dat die videokaart nog steeds 80+ graden is. Maak nog een screenshot van Speccy van de temperaturen op dit moment.

Mochten de temperaturen niet meer zo hoog zijn en de computer alsnog uitslaan, dan is het waarschijnlijk de voeding. Ik raad je aan een voeding te lenen en deze te testen. De 'leenvoeding' hoeft niet aan speciale te voldoen. Gewoon iets van 400 watt is goed.

EDIT:

Trouwens, die fouten in het logboek zijn niet van belang. Die zijn niet relevant;).
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor geen brom als ik bv op deze site aan het werk ben en hij slaat op zwart. Wel vanmiddag toen ik op YouTube muziek had aanstaan. Het probleem is een week of 6 geleden begonnen. Weet echt niet meer wat ik toen aan het doen was. Het gebeurd ook alleen als ik internet heb aanstaan. Mijn PC staat nog wel aan als het beeld op zwart gaat. En of het de videokaart of monitor is .... ik heb geen idee. Weet sinds vanmiddag waar de videokaart en het moederbord zit :)
Het probleem is wel veel erger geworden. Zit nu op een andere PC om de bestandjes te mailen

Hierbij wat meldingen uit het logboek:
Een foutmelding:
De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x00000116 (0xfffffa8004e2d010, 0xfffff8800fa59dfc, 0xffffffffc000000d, 0x0000000000000003). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 073114-22105-01.

Een waarschuwing:
Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&1&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_GENERIC-&PROD_COMPACT_FLASH&REV_1.00#8&35CCDA1&0&20060413092100000&0#.

En hierbij de logboekgegevens in PNG. Is dit leesbaar?
Logboek 1.jpg
Logboek 2.jpg
Logboek 3.jpg
 
Dit wijst op een Bluescreen. Download dit programmaatje en pak het uit: http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.zip. Voer het bestand 'BlueScreenView.exe' uit. Post hiervan een screenshot.

Het lijkt erop dat de videokaart voor het crashen van Windows zorgt. Om dit te bevestigen ben ik benieuwd naar wat er in het screenshot staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan