Kan Xbox One op TV met scart of SVHS/RoodGeelWit? Of via Dvdr van UPC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mireille005

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
9
Hallo,

Ik ben al een hele tijd op internet aan het zoeken. Ik heb zelfs Microsoft gebeld, die niet echt veel informatie heeft.
Mijn vraag:
Kan de Xbox One (ik wil die in september kopen) op
* een oude (eind 2003) Philips TV 32PW9528, die scart aan de achterkant en
* aan de 'side' een rood, wit, en geel stekkertje en SVHS heeft? Natuurlijk met een converter dan wel kabel. Ik heb verder alleen een UPC kastje voor DVDR.
Zo niet, dan heb ik nog
* een aantal jaar oud beeldscherm (waarvan ik niet zeker weet of het HDMI heeft) en
* de laptop HP Pavilion dv7-6b30ed.

Dat zijn 4 mogelijkheden (hoop ik), is het mogelijk om één van die 4 te benutten? Of heb ik echt pech en moet ik wachten tot het 60kg zware monster TV het opgeeft? (want én een Xbox als nieuwe gebruiker én een nieuwe TV trekt de bankrekening niet)

Ik hoop dat iemand hier mij kan adviseren!

Groetjes,
Mireille
 
Hallo Mireille,

Voor zover ik weet heeft de xbox one geen oude analoge uitgangen meer. En je oude analoge tv heeft geen HDMI ingang.
het enige wat je kunt doen is een omvormer erbij aanschaffen. Dat kan zijn een hdmi naar Scart omvormer of een hdmi naar composiet (de tulpstekkertjes)
Die zet je dan tussen de xbox en de tv in.
Dergelijke omvormertjes kosten een paar tientjes.
Bij Conrad kost hij 49,99.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...us-3x-Cinch-koppeling-Wit-SpeaKa-Professional
 
Beste Buick,

Bedankt voor je reactie!

Kan ik beter die composiet gebruiken dan scart? Volgens Microsoft gaat de 'ervaring' met 60% omlaag.
Weet jij of het ook via de UPC-dvr kan lopen voor betere kwaliteit?

Groetjes,
Mireille
 
De UPC dvr's (Cisco/Philips/Horizon) hebben alleen uitgangen en geen ingangen, dus daar heb je weinig aan.
Dat de ervaring omlaag gaat klopt wel in die zin dat je mindere kwaliteit video hebt. Je hebt immers geen HD omdat de resolutie (aantal punten dat weergegeven kan worden) van een oude tv minder is dan van een moderne digitale. Dus het digitale signaal wordt omgezet naar een analoog signaal en dat geeft altijd verlies.
Maar aan de andere kant is de kwaliteit goed genoeg voor de oudere tv's en zal het beeld gewoon net zo scherp zijn als een normale dvd die je op die tv bekijkt.
 
Kijk, dat kan dan wel. Zolang de TV het niet begeeft ga ik het bakbeest niet vervangen. Maar wil zo graag een xbox one :D
Is het dan alleen beeld en evt geluid wat minder zal zijn, of werken dan bepaalde onderdelen niet (zo) goed?
Normale dvd's bekijk ik ook gewoon, is goed te doen.

Heb ik overigens waarschijnlijk wel kabels bij de converter die je aanraadde nodig.
 
Je gaat het verschil niet merken hoor :) verschil merk je alleen als je jouw tv naast een HD tv zet, maar dan zie je ook bij je normale tv en UPC al verschil :)
Voor de spellen zelf maakt het niet uit op welke resolutie je speelt en ook het geluid is gewoon normaal vanuit je speakers te horen.
vergelijk het een beetje met het afspelen van een DVD of Blue ray via je tv. Op jouw tv ziet het er voor die tv goed uit ;)

Kabeltje heb je nodig maar kosten tussen de 3 en 5 euro. Elke radio/tv winkel heeft ze en zelfs de action verkoopt ze. Let erop dat ze je niet de dure aansmeren want voor jouw tv heeft dat geen zin :)
http://www.allekabels.nl/composiet-...t-kabel.html?gclid=CJmP9dKgyL8CFUv3wgodaV4AhA
 


Dat is een speciale kabel voor de PS3. De PS3 heeft nog wel composiet uitvoer via de multi-i/o connector, vandaar dat die met een eenvoudig verloopkabeltje op scart aan te sluiten is.
Om hdmi naar scart goed om te zetten, zul je ook het hdcp protocol moeten converteren. Hdmi naar scart convertor was duurder dan naar composiet vandaar dat ik composiet aanraadde.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt dat het duurder is, scheelt €40 ofzo.
Is de kwaliteit van hdmi naar scart wel beter dan via composiet? Of maakt het niet uit voor beeld en geluid?
 
Nee, dat verschil is minimaal en niet te zien op je tv.
Een klein beetje verschil zou je misschien kunnen zien als je hdmi naar S-Video gaat, maar dat is ook vrij klein en weegt niet echt op tegen de vaak hogere prijs die je daarvoor betaalt.

Dan kom je met adapter en kabels etc al bijna zover dat je net zo goed voor 170 euro een flatscreen tv kunt kopen of voor 9 tientjes een HD monitor :)
 
Goeie tip, ik heb (dat is wel duidelijk nu) geen idee of de kwaliteit zou verschillen, dus erg fijn dat je meedenkt. Een extra scherm zou me niet helpen bedenk ik net, als ik de xbox1 mee wil nemen naar waar ik vaak logeer. Daar hebben ze ook nog een 'ouderwetse' tv ;)

Weet jij zo of ik aan een bundel als bijv. bij Bol.com genoeg heb, ook voor medespelers, of moet ik accessoires erbij kopen (extra controller, batterypack, ...)?
 
Voor de meeste multiplayer spelen zul je inderdaad een tweede controller nodig hebben, dus als je veel multiplayer speelt ga je het met deze aanbieding niet redden en komt er nog iets van 6 tientjes bij voor een wireless controller.
 
De xbox1 heeft een hdmi kabel erbij, ik heb ook voor de dvr een hdmi kabel voor naar de xbox1 toe. Dan heb ik als ik het goed heb dus alleen zo'n tulpenkabel nodig. Er zit ook zo'n svhs gaatje, moet ik die niet ook benutten? Of kan het zonder?

Zijn er nog andere accessoires die je voor direct gebruik aanraadt? Dingen waar je 'niet zonder kan'?
 
ik zou zo geen accessoires weten.
je kunt inderdaad de bijgeleverde hdmi kabel van UPC gebruiken om de xbox met de hdmi converter te verbinden. Dan heb je alleen een 2 voudige AV tulp (cinch) kabel nodig met 3 kleuren (rood, wit, geel of rood,wit,zwart)
Die ik gisteren in de link gaf was 10 meter, maar je kunt ook kortere nemen, dan ben je 1,95 of zo kwijt.
 
Slim idee om het samen te kopen ;)
Die kabel is inderdaad goed.
 
Hmmm... misschien wel alvast vantevoren de kabels bij Conrad bestellen, xbox1 is dan pas in sept..... of kan eind augustus ook zonder dat ik de kans loop dat het niet meer te krijgen is?
 
De kabels zijn er altijd wel. Je kunt dan beter wachten met bestellen. Je hebt nl 14 dagen retourgarantie en als je het nu al koopt, kun je pas in september zien of het allemaal werkt en dus niet meer terugsturen als er iets mee blijkt te zijn.
 
Dan kanik beter de xbox reserveren en kabels bestellen begin september...

Bedankt voor het meedenken, waardeer ik zeer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan