Brother printer kan niet meer gebruikt worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveyn1

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
11
Goedenmiddag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem; sinds kort werkt de printer die aangesloten is op het netwerk binnenshuis niet goed meer. Enkel de computer die als eerst aangesloten is op de printer kan de printer nog gebruiken. Als het goed is werkt 1 laptop nog wel op de printer en de tweede laptop heb ik nog niet uitgeprobeerd. (sorry, ik had tijd te kort)

Nu is het dat mijn computer wel de printer nog kan zien, hij staat namelijk tussen mijn netwerkapparaten en zelfs bij mijn printers. Maar zodra ik in bijvoorbeeld google chrome op printen klik is er enkel nog gebruik te maken van google drive. Ik heb vervolgens het stappenplan gevolgd om mijn printer hierin toe te voegen, maar dan zegt hij ineens dat er geen printer meer is. Tevens heb ik geprobeerd via word te printen, maar ook hier kan ik geen gebruik maken van de printer. Het probleem is hem hier dan dat ik zelfs geen pop-up krijg waarin je kan selecteren welke printer, hoeveel bladzijdes, etc.

Jullie zouden mij heel erg helpen als jullie al weten wat er aan de hand is, desnoods kan ik dan verder op zoek naar oplossingen. In ieder geval hartstikke bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Daveyn

Het gaat om de Brother MFC-J6510DW.

Modedit: Berichten samengevoegd, s.v.p. de knop "bericht aanpassen" gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Installeer eerst op de andere systemen de printer via usb en pas dan bij geavanceerde printerinstelling de poort van usb naar TCP/IP met het juiste netwerkadres waar je de printer op weggezet hebt.
 
In Word: Niet op Quick print knopje drukken maar de Ctrl-P toetscombinatie gebruiken.
Je zou dan wel degelijk een andere printer moeten kunnen kiezen.

Laats ons weten of dat nog wel lukt/werkt.

Tijs.
 
@André; De printer is door middel van usb aangesloten op de "hoofd"-computer. Via deze hoofdcomputer kunnen we dus ook gewoon printen. Het is enkel mijn computer die niet voldoet.

@Tijs; Zelfs ctrl+P werkt niet. Ook als ik via de reguliere manier naar 'Start' en dan 'afdrukken' ga(hetzelfde als ctrl+P) dan werkt het helaas niet.

Mvg,
Daveyn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan