Windows 7 twee maal installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Mijn pc:

- 1 ssd 120 GB
- 1 hd 1 Tb

Ik heb een nieuwe ssd, 250 GB.
Heb een nieuwe W7 install nodig want de huidige heeft een beschadigd register (met dank aan de registercleaner :() en ik krijg het niet hersteld.

Kan ik nu:
De ssd plaatsen, daar W7 op installeren (dan heb ik dus twee keer W7 op het systeem staan), vervolgens m'n bestanden overzetten van de 120 ssd naar de 250 ssd en vervolgens de 120 GB disk formatteren?

Of wellicht het beste om de 120 los te koppelen en pas na de nwe installatie weer in te schakelen? Maar kom ik dan nog bij m'n bestanden?

Alvast bedankt! Groetjes,

Pandora

Alle harde schijven even loskoppelen behalve de nieuwe ssd.
Dan windows installeren.
Vervolgens de oude schijven weer aansluiten en overkopieren maar.

Ik raad aan om alle schijven los te koppelen om te voorkomen dat windows zijn "boot" partitie op een van je andere schijven maakt.
De ssd moet je loskoppelen anders krijg je een bootscherm met 2x windows 7 als keuze (omdat je er 2 hebt).

Ja, maar mijn vraag was (natuurlijk) niet voor jou, maar voor Pandora bedoeld..............

Wise Care 365, en het leek perfect te werken.
Pas een paar weken later ontdekte ik dat de Windows updates niet meer geïnstalleerd konden worden.... :confused:
De register back up had ik nog wel staan, ik heb eerst een paar dagen getwijfeld over het terugzetten daarvan want er was in de tussentijd natuurlijk al van alles veranderd op het systeem dus het leek me een beetje tricky.
Maar toen ik het uiteindelijk toch probeerde (want wat had ik eigenlijk te verliezen, ik moest anders toch een nwe install doen) bleek dat niet meer uitvoerbaar.

Ok, gebruik voortaan Ccleaner, zie linkje verderop. Deze is, zoals hierboven door mastermindzh reeds aangegeven, 101% veilig, vooral als je geen dingen doet waar je geen verstand van hebt. Ik heb ooit eens (ergens in 2009) een simpel handleidinkje geschreven voor Ccleaner. Komt 'ie :

Download Ccleaner, -> Klik , rechtsboven, "Download latest version".

Klik vooral niet midden in beeld in het grote groene vak met "Free download" , da's reclame / andere software !!!

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan op fouten". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde fouten".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".
Daarna kies je voor 'Opslaan".
Daarna "Herstel deze fout".
Tot slot "Sluiten".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal voornoemde stappen. (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, uit onwetendheid zou je mogelijk je systeem ermee omzeep kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat je de ssd op de sata1 poort moet zetten voor de meest stabiele werking.

De oude install had misschien nog te redden geweest als je die zou opstarten met de optie "laatst werkende configuratie". Daarmee start de pc op met een nog laatst werkende register.
Een nieuwe normale herstart daarna zou moeten kunnen zonder problemen.

Je kunt ook systeemherstel starten vanaf de W7 installatiedvd. Zie hier
Staat vanaf "Het menu Opties voor Systeemherstel openen vanaf de Windows 7-installatieschijf, een USB-flashstation of een systeemherstelschijf"

Tijs.

Prima, weer wat wijzer geworden

Bedankt voor het meedenken ook over een eventueel systeemherstel, helaas zijn de opties daarvoor inmiddels uitgeput.
Ik heb wekenlang werkelijk alles geprobeerd, dat is een gepasseerd station.
Dus het wordt een verse install, ach, zo af en toe is dat ook wel eens goed, het is al ruim een jaar geleden.
Alleen heb ik er zo ******* weinig zin in haha!

Ik ga de andere schijven inderdaad loskoppelen zoals Mastermindzh adviseert, en ik zal de tip van Jackall in de gaten houden, daarvoor moet ik eens even de handleiding opduikelen :)

Allemaal bedankt voor de moeite!

Handleiding?
Nog voor het windowslogo verschijnt op F8 trommelen, dan kom je in het opstartmenu terecht waarin deze optie staat.

Oké, bedankt, will do that!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan