• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsnaam hernoemen vanuit excellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3000

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een VBA code waarbij ik een map in verkenner kan openen waar pdf. bestanden in staan (tekeningen).
De naam van dit bestand verwijst in excel naar meerdere tekeningnummers.
Vervolgens moet de code er voor zorgen dat voor elk tekeningnummer een nieuw bestand wordt aangemaakt in verkenner (kopieer en re-name actie).

Voorbeeld:

C:\tekeningen\tekening 1.pdf
C:\tekeningen\tekening 2.pdf

Zie bijgaand voorbeeld Bekijk bijlage test.xlsxuit excel met daarin de naam van de nieuwe bestandsnaam.

Dus bijvoorbeeld C:\tekening\tekening 1.pdf wordt gekopieerd naar:
C:\tekeningen\IRN 01-2630-D-8-7-001 Tekening 1.pdf
C:\tekeningen\IRN 01-8780-S-9-1-002 Tekening 1.pdf
C:\tekeningen\IRN 02-2630-D-9-8-003 Tekening 1.pdf
C:\tekeningen\IRN 04-3650-S-7-8-008 Tekening 1.pdf

En dit dan ook voor tekening 2, etc.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Thanks!:thumb:

dit bestand heb ik ooit eens gevonden op het internet
misschien kun je daar je voordeel mee doen

stephan

Bijlagen

Al eens gekeken bij FileCopy ?

Als je graag een VBA oplossing wil kun je die zelf maken. Neem eerst de beginselen van VBA door; neem een macro op en pas die dan aan.

Misschien handig voor latere gebruikers van dit forum dat je jouw oplossing hier ook eens neerzet.:thumb:

Beste warme bakkertje,

Helemaal mee eens, alleen de oplossing die de klaes heeft gepost is precies de oplossing die ik zocht.
Ik heb daar niets op aangepast omdat deze oplossing naadloos aansluit op mijn vraag.
Ik kan daar niets aan toevoegen.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan