macro savet eigen file en plaatst copy naar andere locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik111

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2013
Berichten
15
Hoe kan ik in een macro van een excel file eerst deze file saven en dan die file nog eens op een andere locatie (op een stick) overschrijven, zodat ik altijd een recente backup heb van de file waarin de macro draait.
met saveas lukt dit niet omdat de naam van de file waarin de macro draait dan van naam verandert ...
graag uw hulp, alvast bedankt !
 
Als je zegt dat het met SaveAs niet lukt ga ik er vanuit dat je dat geprobeerd hebt en dus ook kunt laten zien wat je nu hebt. Plaats dat hier even zodat we dat niet zelf hoeven te verzinnen. Daarnaast is volgens je relaas de macro afhankelijk van de naam van je Excel bestand. Dat is niet handig en ook niet nodig.
 
Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.
 
Er komen inderdaad commando's die de oorspronkelijke naam van van de file gebruiken, en daarop loopt het fout
Heb het ondertussen opgelost (denk ik) door gewoon 2x onmiddellijk na elkaar save as te gebruiken, zodat de file terug de oorspronkelijke naam heeft

Code:
'oorspronkelijke filename in A1
'backup filename in A2
Filename = Range("A2")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename, FileFormat:=52
Filename = Range("A1")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename, FileFormat:=52
'hierna komt code waarin de oorspronkelijke naam wordt gebruikt, en deze is nu terug correct
ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=True
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sry Huijb
heb gezocht in "hoe gebruik ik dit forum", maar vind niet hoe ik deze vraag kan verplaatsen ...
 
Dat kan jij ook niet. Alleen een mod heeft deze rechten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan