League met teams en leden overzicht in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BVHL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2014
Berichten
2
Ik heb een leden database met daarbij spelers per team en league.
Ik gebruik een query als basis voor het league/teams/teamleden overzicht.
Nu krijg ik wel het rapport maar staan alle teams onder elkaar.
Ik wil graag een overzicht maken met de teams per league naast elkaar.
Hoe kan ik dat doen via het rapport of moet ik het anders aanpakken?
Voorbeelden staan in de jpg files.
Rene
 

Bijlagen

  • Query LeagueTeams.jpg
    Query LeagueTeams.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 46
  • Teamsrapport.jpg
    Teamsrapport.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 66
  • NuBereikt.jpg
    NuBereikt.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 47
Je eerste plaatje is vermoedelijk een Excel bestand, want als je dat wilt heb ik een snel (en voor jou bedroevend slecht) antwoord: dat kan niet in Access. Een database werkt altijd gestructureerd met gegevensbestanden, en dat Excel ding is natuurlijk (structureel gezien) een zooitje. Dat is met geen mogelijkheid in een systeem te gooien.
Tweede opmerking: je 2e plaatje laat relaties zien tussen een aantal tabellen, maar de getoonde relaties zijn volkomen waardeloos. Kun je op deze manier net zo goed weglaten. Of vervangen door elke willekeurige relatie. Een voorbeeldje: Teamleden.Volgorde koppelen aan Ledenlijst.Geslacht. Dan zeg je natuurlijk: volkomen onzin, die relatie. Klopt. Maar net zo zinvol dus als wat je nu hebt. Relaties zijn alleen bruikbaar als je de optie <Referentiële integriteit> kunt aanvinken en opslaan. Lukt dat niet, dan is een correcte relatie niet mogelijk en moet je eerst de tabellen corrigeren. Maar dat vinkje is een absolute vereiste.
Derde puntje: volgens mij speelt een team in een league en niet een speler. Het zou wat zijn als de ene speler van Feijenoord-1 in de Eredivisie speelt, en zijn collega die naast hem in het veld staat in de 1e divisie. Een team speelt dus in een gegeven jaar in een bepaalde league, en dat team heeft dat jaar een aantal spelers.
Het is nog wel mogelijk om in een kruistabel de teams te ordenen zoals je wilt (bijvoorbeeld op basis van de league (rijkop), team (kolomkop) en teamlid (waarde) en daar dan een rapport van maken. Dat rapport is dan niet dynamisch; een kruistabel is dat nog wel maar een rapport is gebaseerd op vaste velden. Je zult het rapport dus dynamisch moeten maken met VBA. Een onderwerp dat in de Access cursus gelukkig al behandeld is :).
 
Dank je voor je antwoord.
Inderdaad is dat plaatje vanuit excel. Handmatig gemaakt.
Nu wil ik wel graag dat format hergebruiken.
In basis probeer ik dat te doen via een specifiek rapport.
ik kan natuurlijk ook een extra tabel aanmaken waar ik de informatie zo opbouw dat ik hele regels voorbereid.
Die tabel wordt dan elke keer opnieuw gevuld als dat rapport nodig is.
 
Ik denk dat je er weinig aan hebt om een aparte tabel te gebruiken; e.e.a. moet toch dynamisch gegenereerd worden en het rapport haalt dat net zo makkelijk uit de query die je daarvoor nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan