Kleuren declaren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi divers vak is het. Tenminste dat vind ik. Ik kan tegen jou zeggen: "Zonde dat je er niet in door bent gegaan", maar daar zal een reden voor zijn. Een reden die er niet toe doet. Als je nu maar iets hebt waar je het naar je zin hebt. Ik heb er met veel vechten een behoorlijk goed draaiend bedrijf aan over gehouden. Mijn sport is nu eigenlijk niet meer de elektrotechniek, maar het in stand houden van mijn bedrijf met 13 man personeel waarvan 8 verdeeld over 4 wagens. Gezien het feit dat ik mijn bedrijf door de crisis heb gekregen, bewijst toch maar dat ik het goed doet, want over geluk kan ik niet echt spreken. Veel tegenslagen gehad.

Maar goed. Allemaal niet relevant. Ik ga dit topic sluiten. Ik heb zo'n voorgevoel dat er straks weer een andere vraag door mij zal worden gesteld, maar eerst maar eens kijken of ik het zelf anders kan oplossen.
 
Goed bezig Maarten. En een beetje sociale interactie tussendoor kan geen kwaad. We zien je vast wel weer terug hier :)
 
Edmoor. Ik kom er toch nog even op terug. Ik zit te twijfelen. Ik heb jouw code ingevoerd... zoals ik al eerder aangaf. Echter wat ik vergat te vragen is even i.v.m. de event code daar ik een foutmelding krijg.

Code:
Dim BTW As String
---------------------------------------------------------------------------

Private Sub Cmb_BTW_Change()

    BTW = Left(Cmb_BTW, Len(Cmb_BTW) - 1)
    
    Select Case Cmb_BTW.Value
        Case Is = "Geen"
            Tb_BTW.Value = "0,00"
        Case Else
            Tb_BTW = Format(CDbl(TextBox4.Value / 100 * BTW), "0.00")
            Cmb_BTW = Format(Cmb_BTW.Value, "0.00%")
    End Select
    
End Sub

Met bovenstaande code krijg ik ineens een conflict waarna: BTW = Left(Cmb_BTW, Len(Cmb_BTW) - 1) geel wordt. De foutmelding is: Fout 5 tijdens uitvoering. Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument.

Het conflict treedt op bij het wissen van alle ingevoerde gegevens in de textboxen en comboboxen. Dit wissen is om het formulier klaar te zetten voor een volgend invoer.

Als ik het event Change event verander in het Click event. Dan is er niets meer aan de hand. Is het Click event hiervoor bedoelt? Immers het Change event vuurt de subroutine af zodra er ook maar een verandering plaats vind, maar je hebt zoveel van die event codes... Welke kan ik dan anders het beste gebruiken, want voor het zelfde geldt gebruik ik een event wat hetzelfde kan doen, maar waar feitelijk een andere voor bedoelt is.
 
Laatst bewerkt:
Maarten,

Je maakt alles leeg, dus is het een change gebeurtenis.
Met een lege combobox is er geen "left..... enz.

Test het zo maar eens.
Code:
Private Sub Cmb_BTW_Change()
if cmb_BTW<> vbnullstring then
    BTW = Left(Cmb_BTW, Len(Cmb_BTW) - 1)
    
    Select Case Cmb_BTW.Value
        Case Is = "Geen"
            Tb_BTW.Value = "0,00"
        Case Else
            Tb_BTW = Format(CDbl(TextBox4.Value / 100 * BTW), "0.00")
            Cmb_BTW = Format(Cmb_BTW.Value, "0.00%")
    End Select
   end if 
End Sub
 
HSV. Perfect. Het werkt. Ik zie meteen waar ik verkeerd was gegaan. Dank je wel.

Ik sluit nu dit topic definitief. Met het andere maak ik wel een ander topic aan. Gaat ook over een event met combobox, maar dat wil ik eerst zelf uit dokteren. Eigenlijk al iets wat ik eerder vroeg en toen kwamen we uit op alles op juiste tab volgorde plaatsen, maar dat werkt nog niet. Eerst zo maar naar bed denk ik als ik het los kan laten.

Morgen drukke dag met onze paarden..... en de warmte zal het er niet echt bij meewerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan