e-mail mappen verwijderen IMAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Bij gebrek aan een mailserver, heb ik vorige week een mailadres aan Gmail vastgemaakt. Via instellingen van Gmail kan je mail ophalen van een extern mailadres. Handig, want op die manier heb ik op al mijn apparaten altijd alle mail bij de hand.
Op mijn mobiele telefoon en iPad werkt het als een zonnetje, mede ook doordat die gewoon gebruik kunnen maken van de Gmail-app. Mijn windows laptop is een ander verhaal….
Ik wil Gmail op mijn laptop graag via Outlook (legitieme MS Office Professional 2010). Instellen is allemaal geen probleem, en het werkt ook , maar……. ik snap er niets van hoe een IMAP-account omgaat met mappen. Onder de Gmail account zitten standaard een paar mapjes (primair, reclame, spam, prullenbak etc). Ik kan ook zelf mapjes maken en die worden vervolgens ook gewoon gesynchroniseerd.
Als ik die mappen vervolgens wil verplaatsen of verwijderen, gebeuren er vreemde dingen. In Outlook lijken ze weg te zijn, maar… op mijn mobiele apparaten blijf ik ze zien.:shocked: In het menu [IMAP-mappen] kan ik ze aan- of afmelden, ze blijven bestaan. In Outlook zijn het min of meer “spookmappen” die nog wel ergens bestaan maar niet zichtbaar zijn, op mijn mobiele apparaten blijven ze prominent in beeld. Hoe krijg ik ze ECHT weg??

Nog een ander dingetje… kan ik ook mijn (outlook)adresboek opnemen in een IMAP account, zodat diezelfde lijst op alle apparaten beschikbaar is?
 
Ja je kan de contacten naar je IMAP account kopiëren binnen Outlook.

Kijk eens bij account instellingen, Je IMAP account selecteren > wijzigen > meer instellingen > tabblad verwijderde items en dan onderop vinkje plaatsen bij "Items verwijderen wanneer u online tussen mappen schakelt". Doe dan eens een test met een map aanmaken en later verwijderen. Hou er ook rekening mee, dat het kan duren met oog op synchronisatie op de apparaten, alvorens de mappen weg zijn.
 
ja, dat heb ik geprobeerd. Werkt dus niet...

als ik in outlook kies voor het menu [map]>[IMAP-mappen] en ik maak een query in het tabblad "alle" zie ik nog steeds de mappen die ogenschijnlijk verwijderd zijn. Ik kan me voor die mappen aan- of afmelden (waardoor ze dus wel of niet zichtbaar worden), maar echt verwijderen van die mappen lukt niet. In outlook is dat op zich niet zo'n probleem. Als je ze niet ziet zijn ze ook niet hinderlijk. Op mijn iPad zijn ze echter permanent WEL zichtbaar. En daar kan ik me niet aan- of afmelden voor mappen....?
 
Ik heb geen kennis betreffen de mogelijkheden op de iPad, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.
 
het heeft even geduurd, maar ik ben eruit.... de IMAP mappen kan je alleen "echt" verwijderen via Gmail (dus de website)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan