Tekstvak verspringt wanneer het wordt gekopieerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterjank

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Berichten
13
De situatie:

Ik werk voor een firma die materiaal verhuurd, bij het huren krijgt de huurder een blad met veiligheidsvoorschriften en gebruiksaanwijzingen. Deze teksten komen van normale MS Word documenten, maar worden afgedrukt op briefpapier van de firma. Dit brief papier heeft bovenaan links een logo van 5 cm op 8 cm, naast dit logo is er ruimte voor het serienummer en de naam van het product als titel (komt uit het Wordbestand van dat betreffende product)

De persoon die deze teksten heeft gemaakt een hele tijd terug heeft dit opgelost door de tekst (titel) die naast het logo moest te laten verspringen met tabs zodat er in het worddocument een lege ruimte kwam te staan en enkele return-toetsen om de tekst lager te laten 'inspringen'.

Het is nu mijn taak om deze teksten up-to-date te maken en tevens de opmaak op te frissen, ik dacht hier gebruik te maken van een tekstvak naast het logo.

Dit was allemaal goed voor producten die één pagina vereisten, maar wanneer er producten waren die twee of meerdere pagina's van het briefpapier nodig hadden probeerde ik het tekstvak te kopiëren en te plakken op de volgende pagina('s), maar het tekstvak met de titel kwam niet op dezelfde plaats terecht, het versprong +/- 3 à 4 mm zowel naar onder als naar rechts telkens ik het moest kopiëren naar een nieuwe pagina in het document.

Ik moet een hele hoop van deze documenten aanpassen, maar als ik telkens dat tekstvak moet verplaatsen per pagina ga ik veel tijd verliezen. Is er een oplossing voor te vinden of zijn er tips om dit op een andere manier aan te pakken?
 

Bijlagen

  • PNCO0310 versie 0 origineel.DOC
    37 KB · Weergaven: 471
  • PNCO0310 versie 1.docx
    26,1 KB · Weergaven: 55
  • tekstvak verspringt.docx
    28,6 KB · Weergaven: 52
Waarom zet je het tekstvak niet in de koptekst? Ben je van alle problemen af. Niet alleen wordt het tekstvak dan automatisch herhaald op elke pagina, de positie ligt ook vast. Wil je het tekstvak dynamisch vullen, dan kun je met Documentvariabelen werken. Of ASK velden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan