Google stopt Agenda-synchronisatie met Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
Ik kreeg vorige week een mail van Google waarin werd aangekondigd dat Google de Agenda-synchronisatie met Outlook stopt.
Ik gebruik Outlook 2010 op mijn PC met Windows 7, daarnaast heb ik een Android tablet en een Windows * telefoon. Mijn basis kalender staat in een Google account en mijn Outlook Agenda wordt met Google Calender Sync gesynchroniseerd. De tablet en de telefoon werken (denk ik) rechtstreeks met die Google kalender.
Tot nu toe werkt de wederzijdse synchronisatie van mijn kalender op alle drie de apparaten perfect.

Wat kan ik het beste doen als Google de agenda synchronisatie stopt?

En als er gelijk een oplossing voor de (nu niet functionerende) afstemming van de contacten in zit zou dat heel mooi zijn.

mvg
Anne
 
Is er echt niemand die weet hoe je de synchronisatie van een Outlook agenda met een android tablet en een telefoon kan regelen?
Dat is toch iets dat veel mensen zullen doen.
 
Google is gestopt met de synchronisatie. Hetzelfde onderwerp loopt ook in dit draadje, met dezelfde constatering dat het niet meer werkt. Wat doe je er aan? Google opkopen en de functie herstellen is een optie... Of een alternatief opzoeken.
 
Ja, hartelijk dank. Dat geeft een mooi overzicht met instructies en commentaar over voor- en nadelen.
Ik ga hiermee aan de slag.
Fijn dat je me hierop attendeert. Op zoiets hoopte ik.

hartelijk dank
Anne van den Dool
 
Hoi Allen,
Ik had hetzelfde probleem als hierboven vermeld staat, na heel lang zoeken en uitproberen,
ik ben eerlijk gezegd te beroerd om te betalen voor een stukje software wat wat mij betreft gratis of bij outlook of bij google zou moeten zitten (Google had het immers gratis)
uitgekomen op een open source oplossing dus gratis en geen reclame en andere poespas.

dit is te downloaden via: http://sourceforge.net/projects/googlesyncmod/

groet
 
Het probleem met deze gratis open source oplossing is dat het nog werkt op Google Calender API V2, en Google is inmiddels naar V3 gegaan. Totdat GO Contact Sync Mod geupdate om gebruikt te kunnen worden met V3 kunnen de gebruikers in tussentijd niet synchroniseren. En dat is vrij vervelend. Daarom raadde ik ECO Collaborator voor Outlook aan. Deze software is inderdaad niet gratis maar word wel onderhouden.
 
Ik heb al eerder gekozen voor een betaalde oplossing omdat ik zowiezo niet via google wil werken.
http://www.companionlink.com/
De prijs vind ik redelijk. Zeker omdat je maar 1 keer betaald en het geen abonnement is.
Dit bevalt mij prima. Ik synchroniseer agenda, taken en contactpersonen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan