aanwezigheidsregistratie van personen bij activiteiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvanderLugt

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Berichten
21
Goedemorgen,

Ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Kort samengevat heb ik twee tabellen: een tabel met personen (ter indicatie deze tabel bevat cira 18 records), de andere tabel bevat activiteiten (met als velden datum, soort activiteit o.a.).
Nu wil ik graag per activiteit vastleggen welke personen aanwezig zijn en welke personen afwezig.
In mijn denkrichting heb ik dus een tabel nodig waarin ik dit kan vastleggen (liefst via een formulier, maar dat is pas de volgende stap). Deze tabel heeft dan in de rijen de verschillende activiteiten staan, en in de kolommen de namen van personen. Dat houdt dus eigenlijk in dat alle veldwaarden van het veld "naam" in de tabel PERSONEN als kolomkoppen moeten worden weergegeven. (Bij 18 records zijn dat dus 18 kolommen).
Is dat mogelijk in access en zo ja hoe? Of denk ik helemaal de verkeerde kant op en is er een andere manier om aanwezigheid van personen per activiteit vast te leggen??

Als eindresultaat zie ik eigenlijk voor me een formulier, waarin ik een activiteit kies, waarbij alle namen van de personen staan, en ik via een keuzerondje kan aanvinken aanwezig of afwezig.

Mvg,

Jan van der Lugt
 
Je denkt verkeerd, je hebt wel een koppeltabel nodig tussen Personen en Activiteiten, maar je moet voor elke persoon die aan een activiteit meedoet een apart record maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan