Rijafstand tussen punt A en B, a.d.h.v. postcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindeskote

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Berichten
38
Best Helpmij-leden,

Ik zou graag de volgende situatie in excel willen:
In kolom A worden allemaal postcodes ingevuld & in kolom B wordt het eigen (in te stellen) adres neergezet. Vervolgens komt er automatisch in kolom C, de rijafstand in km's te staan.

Bijvoorbeeld:
------A------------B--------------C-----
1 Postcode-----Eigen adres----Rijafstand
2 4307NK-------5654RP--------132 km
3 5611CC-------5654RP--------3,9 km

Ik heb al erg lang lopen zoeken naar een oplossing, maar ik kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen!

Met vriendelijke groet,
Lindeskote
 
Laatst bewerkt:
in een Module zodat je het kan gebruiken als UDF
Code:
Option Explicit

Public Function GoogleMapsXMLDistance(strOrigins As String, strDestinations As String) As String
    'https://developers.google.com/maps/documentation/distancematrix/?hl=nl
    'Usage Limits
    '        100 elements per query.
    '        100 elements per 10 seconds.
    '        2 500 elements per 24 hour period.
    Dim strResult As String
    On Error Resume Next
    With CreateObject("MSXML2.DOMDOCUMENT")
        .Async = False
        .Load "http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/xml?origins=" & strOrigins & "&destinations=" & strDestinations & "&sensor=false"    'am_2014
        strResult = .SelectNodes("//status")(0).Text & ", " & .SelectNodes("//status")(1).Text
        If strResult <> "OK, OK" Then
            GoogleMapsXMLDistance = strResult
        Else
            '                        GoogleMapsXMLDistance = .SelectSingleNode("//distance/value").Text    'distance in meters without unit
            GoogleMapsXMLDistance = .SelectSingleNode("//distance/text").Text    'distance in meters/kilometers with unit
        End If
    End With
End Function
 
Bedankt voor de snelle reactie! Echter snap ik even niet geheel hoe ik dit toe moet passen. Hoe moet je bijvoorbeeld de cellen van de twee postcodes toewijzen en hoe roep je de UDF aan?
 
De functie (UDF) van alphamax plaats je in een module van je document. Vervolgens gebruik je deze zoals iedere andere functie van Excel. Kijk maar in cel D2 van het bijgesloten document.

Bekijk bijlage AlphaMax.xlsm
 
Laatst bewerkt:
De eer is aan alphamax :)
 
Nog een vraagje, is het mogelijk na invullen van de postcode, dat het adres in meerdere kolommen wordt ''uitgeschreven''?

dus bijvoorbeeld postcode: 4307NK invullen

en dan vervolgens: straat + huisnummer, plaats en land weergeven in verschillende kolommen.
 
Laatst bewerkt:
Dit wordt helaas denk ik te omslachtig. Ik moet vele adressen in gaan voeren en dacht dat er misschien al een code voor beschikbaar was ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan