ADSL kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ripz

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
Berichten
31
Hallo!

Ik zit met een probleempje: ik heb een ADSL kabel voor het internet die via de straat, de trap op naar mijn woonkamer loopt. Dat is 20 meter en dat verlaagt je snelheid enorm.
Is er een manier deze ADSL kabel draadloos te vervangen of de kracht iedergeval sterker maken?

Alvast hartelijk dank,
Brandon
 
Laatst bewerkt:
Ja, modem/router verplaatsen naar het beginpunt en dan een op de LAN poort netwerkkabel aansluiten en die trekken langs de plaats waar nu die 20 m telefoonkabel ligt..
Netwerkkabel mag tot 100 m (CAT5 normaal). Zal veel schelen....
 
Nee Ripz dat geloof ik niet dat 20 M oorzaak is, ik ben in compleet meer dan 50 meter over de autoweg en stoep via voortuin tot mijn huis naar meterkast enz..enz.. en met snelheid ben MEER dan tevreden ( ik heb nu meer dan 14 jaar een super Premium ADSL snelheid bij KPN ! ) nu eindelijk na zooo lange tijd op 29 komen ze mij Glasvezel aansluiten dus snelheid nog meer ( verdubbelen zal ! ) omhoog zal gaan 50/5 MB ..enz..
Volgens mij dat ligt meer ook aan dit welke je abonnement hebt enz..

P.S. En je zei dat juw snelheid die 20 meter enorm verlaagd ( hoe weet je dat ? :( ) wat is je internet snelheid ? welke systeem heb je enz..enz.. hoe ver van server ben je ? heb jij snelheid ge-meten of weet je hoe je snelheid meten moet ??
Ik voor geen goud iets wat draadloos ( i.v.m. Internet ! ! ) is en wat je draadloos noemen kan, in mijn huis wil niet hebben :( ..
 
Laatst bewerkt:
Nee Ripz dat geloof ik niet dat 20 M oorzaak is, ik ben meer dan 50 over de autoweg en stoep tot mijn huis naar meterkast enz..enz.. en met snelheid ben MEER dan tevreden ( ik heb nu meer dan 14 jaar een super Premium ADSL snelheid bij KPN ! ) nu eindelijk na zooo lange tijd op 29 komen ze mij Glasvezel aansluiten dus snelheid nog meer ( verdubbelen zal ! ) omhoog zal gaan 50/5 MB ..enz..
Volgens mij dat ligt meer ook aan dit welke je abonnement hebt enz..

P.S. En je zei dat juw snelheid die 20 meter enorm verlaagd ( hoe weet je dat ? :( ) wat is je internet snelheid ? welke systeem heb je enz..enz.. hoe ver van server ben je ? heb jij snelheid ge-meten of weet je hoe je snelheid meten moet ??
Ik voor geen goud iets wat draadloos ( i.v.m. Internet ! ! ) is en wat je draadloos noemen kan, in mijn huis wil niet hebben :( ..

Mijn snelheid van de KPN zou 40 MBPS moeten zijn maar is 10 MBPS door die lange kabel.

Ja, modem/router verplaatsen naar het beginpunt en dan een op de LAN poort netwerkkabel aansluiten en die trekken langs de plaats waar nu die 20 m telefoonkabel ligt..
Netwerkkabel mag tot 100 m (CAT5 normaal). Zal veel schelen....

Hoe bedoel je dit precies? Het beginpunt: in de gang? En waarop die netwerkkabel aansluiten?

Alvast bedankt.
 
Ik ben het met Royonix eens dat die 20 meter niet de reden mag zijn. Iets anders is de kwaliteit van de telefoonkabel die op het ISRA punt is aangesloten, evt. aftakkingen/verloopstukjes, slecht geknepen connectoren etc.
Als je met flinke vertragingen te maken hebt, dan moet je de provider bellen voor een lijnmeting. Zij zouden je ook moeten kunnen aangeven wat de reden is. Kan (bijv.) zijn: Draadbreuk of overspraak in het stuk van de wijkcentrale naar je huis (dus tot het ISRA punt), kapotte splitter, draadbreuk (of slecht geknepen connectors) in het stuk kabel ná het ISRA punt etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met Royonix eens dat die 20 meter niet de reden mag zijn. Iets anders is de kwaliteit van de telefoonkabel die op het ISRA punt is aangesloten, evt. aftakkingen/verloopstukjes, slecht geknepen connectoren etc.
Als je met flinke vertragingen te maken hebt, dan moet je de provider bellen voor een lijnmeting. Zij zouden je ook moeten kunnen aangeven wat de reden is. Kan (bijv.) zijn: Draadbreuk of overspraak in het stuk van de wijkcentrale naar je huis, kapotte splitter, draadbreuk (of slecht geknepen connectors) in het stuk kabel ná het ISRA punt etc.

Tijs.

Het klopt dat er een draadbreuk is, alleen de kabel zit in de muur, en om deze eruit te halen moet de muur eruit. Dus zoeken we een makkelijkere alternatief.
 
:( Maar even wat anders, hoe weet jij dat in de muur op kabel breuk zit, daar op plek waar ook geen toegang is en kabel niet toegankelijk is ??
6f3ui0.jpg


En heb je nooit contact met KPN over gehad ?? ( Vandaag wegens huidige economische situatie doet ze werkelijk alles ( en dat zal altijd logisch zo moeten zijn ! :( ) en helpen ze je overal, .... om klanten te kunnen behouden :D )

Kijk even die mooie TIP bij KPN ( zelf kende ik ook niet !:eek: ) misschien hier kan je ook wat nuttigs eruit halen ?

KLIK-->> http://www.kpn.com/prive/pakketten/...ice/handleiding-en-software/kpn-assistent.htm
 
Laatst bewerkt:
Dus.... je moet een goede start vanaf het ISRA punt kunnen maken.. Ik hoop niet dat de breuk voor het ISRA punt zit... als je dat wist... dan heb je toch zitten te slapen al die tijd, want dat is niet jouw verantwoording... :eek:
Ik blijf erbij zoals ik begon: zet een goede router/modem bij het ISRA punt (het beginpunt noemde ik het niet compleet..) en vanaf daar kun je een goed netwerk via kabel opzetten. Uiteraard zijn er andere opties, maar voor 20 m zou ik geen powerline nemen als je de kabel goed kunt leggen. Tegen een vaste verbinding kan niks tegenop.
Maar meer kan duidelijk worden als je precies beschrijft hoe het nu in elkaar zit, zoals ROYONIX zich afvraagt.
6f3ui0.jpg
Hij is trouwens ook verrast over eea....
 
ADSL heeft best wel een nadeel, je kan dus best een 40 Mb abbo hebben, maar als je verder dan 1 km. van de centrale afzit, houdt je een 8-10 Mb over ... Ik heb het idee dat juist dáár het probleem zit ..

EDIT: ik zou het es proberen met een korte kabel, aangesloten op het modem, met bijv. een laptop, en kijken wat dán je snelheid is (bijvoorbeeld via speedtest.net)
 
Laatst bewerkt:
Das wel erg overdreven...
Ik zit net iets over 1 km... met VDSL/ADSL een 30 MB abo dus...
Het modem geeft aan:
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 23600/1340 kbps
En daar houd ik op een druk systeem van over:
3650736671.png



In de pieken zitten hier wel 10 mensen op het netwerk, zolang er geen zware down- of upload is.. zijn er totaal geen problemen.
Bijna iedereen is overdag en deels 's avonds weg.. en dan is zo'n cost-effective verbinding een uitstekend compromis. (voor weinig euros per maand, een fractie van een 200 MB verbinding....)
 
Laatst bewerkt:
@ Andre@home: Moet zeggen, valt me idd mee, mijn eigen ervaringen (nog geen 3 jaar terug) waren anders... 1206 m vanaf centrale, max 8Mb DLsnelheid, ook bij een (destijds) 16 Mb abbo ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan