Welke van de twee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivodc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2014
Berichten
4
Wat ga ik met de laptop doen?
Gamen, studeren, photoshop, beetje videobewerken

Wat is mijn budget?
Rond de 800 euro

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede laptop voor rond de €800,- waar ik oa goed op kan gamen en photoshoppen.
Ik ben uitgekomen op deze keuze:
de Acer Aspire V5-573G-54218G50aii of de Lenevo y510p 59400120 (SLI) voor 100€ meer.
Één nadeel: de y510p komt uit Duitsland dus zal een Duits toetsenbord/garantie hebben.
Het Duitse toetsenbord vind ik zelf niet super erg aangezien ik blind typ en de instellingen op Nederlands kunnen worden gezet.
De garantie zou ook in Nederland moeten gelden maar het is natuurlijk iets makkelijker om vanuit bol.com een Nederlandse laptop te nemen.

Wat zouden jullie doen?

voor €770,- de Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
• i5-4210U Processor (tot 2,7 GHz) (dual core)
• 8 GB RAM, 500 GB
• NVIDIA GeForce GTX 850M (4096 MB)

Of voor €865,- (dus 90€ meer) de Lenevo y510p 59400120
• i7-4700MQ processor (tot 3.4GHz) (quad core)
• 8 GB RAM, 1TB + 8GB SSD
• 2x NVIDIA GeForce GT 755m (2048 MB)

Is de upgrade nodig? Zouden jullie hem uit Duitsland bestellen (als je blind typt)?
Ik ben zelf slecht in keuzes maken ;)
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
De beste vraag die ik kan bedenken:
Welke games wil je er op spelen? ;)

En zowiezo ik ben niet echt tevreden van acer
 
De nieuwste games. Assassin's Creed 4, Battlefield 4, hopelijk GTA V als die nog voor PC uit gaat komen.
De nieuwere/duurdere modellen van Acer zijn overigens van goede bouwkwaliteit. (niet zoals de goedkopere/oudere modellen)


Zou je de krachtigere y510p uit Duitsland bestellen of veilig de Aspire V5 van Nederland? (wellicht is dat al voldoende voor mijn behoeften?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ivodc, jou persoonlijke keus maar ik heb eens wat reviews opgezocht van de videokaarten die toch wel erg belangrijk zijn met games.


Van sterkte verschil het erg veel...
Als graphics geen probleem is voor u dan kies je de acer(lage instellingen)
Als graphics een probleem is en je wil toch wat sterker dan kies je de lenovo(laag tot middelmatig)


over lenovo zeggen ze dit:
Depending on the game, there can be big differences here, depending on how well SLI scales in a particular case. Overall, most current games (as of 2013) can be played fluently in 1080p and (very) high settings.

over acer zeggen ze dit:
Veel games van 2013/2014 (Tomb Raider of Bioshock Infinite, etc.) zijn vloeiend speelbaar in FullHD-resolutie en met hoge detailinstellingen. Erg veeleisende games als Crysis 3 of Battlefield 4 vereisen echter lagere resoluties en/of details.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

De Lenovo is in dit geval de betere zekers als merk alleen nadeel dat je hem uit Duitsland moet bestellen heb je dan ook geen Duits toetsenbord;)
 
Laatst bewerkt:
Dankje, ja de y510p is dus wel 100euro meer waard, dan houd alleen het feit dat ie uit duitsland komt me toch een beetje tegen.. heeft iemand hier ervaring mee? Electronica uit duitsland besteld?
 
Volgens review sites, zijn de beste webwinkels van Duitsland:
www.computeruniverse.net, www.cyberport.de, www.amazon.de
Als je laptop daar van haalt dan moet het normaal goeie service leveren, zelf een aankoop heb ik nog niet gedaan.

Edit:

computer universe


De garantie op producten is in Duitsland tenminste twee jaar voor nieuwe producten en een jaar voor tweedehandsartikelen. Volgens de Consumentenbond moet de consument wel, als er na 6 maanden problemen ontstaan met een product, aantonen dat hij het probleem zelf niet heeft veroorzaakt. Als de prijs van het artikel hoger is dan €40 en de consument heeft al een (deel) van de rekening betaald, zijn de kosten van de retourzending voor de webshop.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, heb de laptop inmiddels via cyberport besteld! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan