Mint Maya schokkend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
105
Beste mensen,

In Linux Mint 13 Maya heb ik bij het afspelen van video's op NPO.nl vaak een schokkend of zeer schokkend beeld.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank voor de door jullie genomen moeite.


Jan 45678
 
Heb je hetzelfde met chrome? Het kan de flashplayer zijn of de videokaart. Als chrome hetzelfde probleem geeft (of je gebruikt al chrome) dan is het mogelijk de videokaart
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb Chromium geïnstalleerd en daar heb ik het ook. Wat me bevreemd is dat het niet bij alle video's op NPO.nl is maar bij een aantal (m.n. op NPO cultura) en dat het schokken verschilt van licht tot hevig. Kan het niet aan een instelling liggen?

Groeten,
Jan45678
 
Laatst bewerkt:
Tja, wat meer info zou fijn zijn.

Welke videokaart en welke drivers heb je?
Hoeveel geheugen in je pc, hoeveel geheugen is je videokaart en wat heb je gedaan om het wel te laten werken.

Zit net even te kijken maar het filmpje wat ik nu kijk, is normaal.

Omdat het niet aan alle filmpjes ligt, zou het de uitzending zelf kunnen zijn, de streaming.
 
Hoi,

Ik heb als grafische kaart NVIDIA GeForce 7500 LE met 512 MB geheugen. Welke drivers ik heb weet ik niet. Deze zijn door Linux bij de installatie geleverd. Hoe kan ik dit nakijken? Ik heb 1 GB Ram en 2 GB virtueel geheugen.

Vanzelfsprekend heb ik ook op andere plaatsen op internet mijn licht opgestoken. Dit maakte dat ik
1: alles van compiz. heb geïnstalleerd. Dat gaf bijvoorbeeld bij Knevel&Van den Brink in Uitzending Gemist een goed resultaat (prima naar te kijken), maar niet bij een paar andere hierop gecheckte video's.
2: Firefox geeft in het tabblad algemeen geen mogelijkheid om hardwareversnelling uit te zetten. In Chromicum kan ik dit (nog) niet vinden.
3: In Opera heb ik hetzelfde probleem.
4: Flash Player opnieuw geïnstalleerd.
5: Een rechtsklik op de probleemvideo's op de NPO sites geeft geen mogelijkheid de instellingen van Abode Flash Player te wijzigen. De algemene instellingen bieden geen oplossing.
Bij muziekvideo's op youtube krijg ik wel de mogelijkheid instellingen te wijzigen. Hier blijkt hardwareversnelling ingeschakeld te staan. Het afspelen van deze muziekvideo 's geeft geen enkel probleem.
6: Op https://help.npo.nl/faqs/uitzending-gemist-op-ubuntu?npo_cc_skip_wall=1&npo_cc=na&npo_rnd=957436634 las ik : 'Mocht het beeld schokkerig zijn, dan kan je in de instellingen de kwaliteit van de video lager instellen. Naast de standaard 1 mbit stream is het ook mogelijk een stream van 500 kbit of 200 kbit te kiezen. Bij oudere systemen of trage verbindingen (buitenland) kan dat tot betere resultaten leiden'. Een andere stream kiezen is me niet gelukt. Ik kan niet vinden hoe ik dit doen moet.

Groeten,

jan45678
 
Ik heb als grafische kaart NVIDIA GeForce 7500 LE met 512 MB geheugen. Welke drivers ik heb weet ik niet. Deze zijn door Linux bij de installatie geleverd. Hoe kan ik dit nakijken? Ik heb 1 GB Ram en 2 GB virtueel geheugen.
Eh nee, dat zijn ze niet. Die moet je zelf installeren.

Klik in je menu op Beheer en dan klik je op Stuurprogramma's. (of stuurprogrammabeheer, ik zit in Mint 17 en dat heeft een iets andere benaming bij sommige zaken)
Kijk wat daar staat aangevinkt. Heb je dit zelf nog niet gedaan? Dan is er niets aan drivers geïnstalleerd. Doe dat alsnog, herstart je pc en kijk dan nog eens.

Wat ik verder zie is dat je maar 1 GB. aan geheugen hebt waarvan je videokaart die 512 MB nog eens afsnoept als het een onboard videokaart is.
Vraag: is het een aparte videokaart of een onboard?

Bekijk dit eerst maar eens voordat je met je flash gaat lopen spelen en andere dingen gaat uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
'Er zijn geen niet vrije stuurprogramma's in gebruik op deze computer.'
Er worden 4 stuurprogramma's genoemd.

Dit krijg ik onder 'extra stuurprogramma's'. Een andere term die me doet vermoeden dat het is wat je bedoelt zie ik niet. Ik neem je advies gelijk aan: ik klojo niet.
Moet ik dit alles inschakelen?

Het is een onboard videokaart. NIet los.

(Na installatie heb ik het afgewerkt met behulp van die bekende google-site. Ik heb niets getroffen over zelf stuurprogramma's installeren)

Dank voor je inspanning.

Groeten,

Jan 45678
 
Laatst bewerkt:
Er staan 4 stuurprogramma's en achter eentje staat "aanbevolen".
Vink die aan en klik daarna op Wijzigingen doorvoeren.

Daarna wel de pc herstarten.

Dan pas is je stuurprogramma geïnstalleerd.

Het is een onboard videokaart dus snoept die het geheugen van je werkelijke geheugen. Ik zelf zou dus wat geheugen erbij proppen.
1 GB. is echt niet genoeg dan om alles lekker soepel te laten draaien.

Met Mint XFCE zou het nog kunnen, maar dan nog werk je maar met 512 MB.

Kijk dus wat voor een geheugen erin zit en koop wat bij. Kijk wel wat je moederbord aankan anders werkt het niet.
Tweedehands is vast wel wat te vinden. Ik zelf heb hier nog geheugen liggen, wie weet is dat hetzelfde en kan je dat overnemen voor een mooi prijsje.

Redelijk functioneren met hoeveel RAM-geheugen:
1,5 GB (Cinnamon en KDE)
1 GB (Mate)
512 MB (Xfce)

Vraag: welke heb jij: Mate, Cinnamon of XFCE. (want dat lees ik nergens)
want anders had ik je een link gegeven naar een website waarin wat stappen staan beschreven die je na installatie nog kan (moet) doen.
Dus graag even vertellen welke je hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Er staat er inderdaad één aanbevolen. Deze heb ik geïnstalleerd. De video's die ik heb opgeroepen geven geen problemen. Helaas is Mr. Selfridge op een NPO-site niet meer beschikbaar. Dit gaf een vreselijk schokkend beeld.

Ik heb Linux Mint 13 Maya Xfce 32 bit, LTS-versie.

Dat het geheugen te wensen overlaat wist ik. Maar in deze PC kun je niet gemakkelijk geheugen prikken. Je kunt er niet bij. De harde schijf moet eruit. Hiernaast is het een dual-core, wat betekent dat ik het huidige geheugen moet vervangen door een nieuwe kit. Dit moet te koop zijn voor deze PC uit 2006. Omdat dit alles lastig is, besloot ik het zonder geheugenverandering te proberen. Het bevalt goed. Ik sluit het programma dat ik niet gebruik en ik sla vlot op.. Ik werk er rustig en tot tevredenheid op. Deze PC is een toppertje. En Linux is top.

Héél erg bedankt voor hulp. Ook jij bent top.

Groeten,
jan45678
 
Nou toppie !!

Voortaan even vertellen dat welke versie je hebt, dan is het wat makkelijker. :0

Veel succes verder met je Mint. Ik gebruik al jaren Mint met Cinnamon!
 
Hoi,

Mr. Selfridge wordt nu uitgezonden en het beeld is perfect.

In de toekomst zal ik de volledige naam van het besturingssysteem vermelden.

Groeten,

Jan45678
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan