Nieuwe batterij Macbook Pro 17" laad niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayrayray

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2014
Berichten
5
Hallo,

Ik heb de batterij van mijn macbook moeten vervangen omdat de oude helemaal bol ging staan. Ik heb geen originele van Apple maar wel het zelfde type; Li-ion, 10.8v, model A1189, 70Wh.
Toen ik de batterij plaatste ging het lampje in de netvoeding/ lader rood branden en gaf het batterijtje boven in mijn scherm 46% aan en in het batterijtje verscheen een bliksemschicht. Het laden ging goed tot zo'n 56%, de bliksemschicht verdween en er kwam een stekkertje voor in de plaats en naast het batterijtje kwam de tekst; Opladen uit......Het lampje in de netvoeding/ lader brand groen
Ik heb een SMC reset gedaan, stroom eraf, batterij eruit, power knop indrukken voor een paar seconden en batterij er weer in en stroom er op maar dat heeft geen resultaat opgeleverd.
De Macbook geeft wel aan dat de batterij geplaatst is en geeft ook de gegevens van de batterij weer zoals cycli: 1, Conditie: normaal, batterij geïnstalleerd: ja, Resterende lading: mAh 3746, Volledig opgeladen: nee, Bezig met opladen: nee.
Op het serienummer na staan er verder alle gegevens van de batterij dus hij wordt wel degelijk herkend !
Wat kan de reden van het niet willen opladen zijn ?
Voor als het nodig is, de Macbook draait op Lion met de laatste updates

Alvast bedankt voor alle hulp ! :)

gr, Ray
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aller eerst toch bijzonder dat je exact/100% het zelfde probleem hebt als: Butman1 , maar dat terzijde.

Ondertussen heb ik meer ervaring met dit soort dingen en jij een niet Apple batterij hebt gekocht en deze ook niet meer werkt, moet ik je teleurstellen maar een niet Apple batterij gaat niet werken in de Macbook. Ondertussen zijn er geen nieuwe Apple batterijen meer leverbaar voor deze Macbook's. Op Ebay staan ze genoeg, de vraag is alleen zijn ze wel echt en als ze gebruikt zijn, wat is de status.
 
Thanks Wouter, klopt kreeg dit bericht: Hoi rayrayray,


Welkom op Helpmij.nl

Aangezien je de oplossing van een vraag uit 2012 wilt heb ik de vraag even een eigen plaatsje gegeven deze kan je hier vinden succes met je vraag deze gaat op slot


----------
Ik heb een MacBook early 2011, i7 dus wel een andere, wel apart dat de batterij het 20 dagen gedaan heeft... Maar volgens mij zijn er genoeg originele te krijgen. Bedankt voor je tip
 
Hallo

"wel apart dat de batterij het 20 dagen gedaan heeft... "

Hopelijk heb je de verkoper van deze batterij gecontacteerd ....

Meestal heb je op batterijen 6 maanden garantie.

Deze dus claimen.

Peter
 
Voor een Early 2011 zijn inderdaad nog batterijen te krijgen. De vraag is alleen of er niet meer defect is door de verkeerde accu.
 
Dag iedereen, bedankt voor jullie reacties! Vandaag een originele apple accu binnengekregen; en de macbook startte weer op!

De oude batterij teruggestuurd.. en waarschijnlijk binnen 30 dagen mijn geld teruggestort. Lijkt allemaal opgelost.

Nogmaals dank voor jullie hulp! Groeten, Ray
 
Je hebt een originele Apple accu binnen gekregen, nieuw? En wat heb je gedaan met je oude originele batterij dan, moest je die opsturen?
Wat heb je er voor betaald eigenlijk (de originele)?
 
Oude teruggestuurd waar ik hem gekocht had. Nieuwe originele kostte incl. Verzenden €99. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan