Waar stop ik mijn index.php en login.php

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
93
Voor degene die het weten,

Ik ben bezig met een website via de Twitter Bootstrap structuur. Ik heb de Nav-Bar gemaakt, met daarin twee links naar twee verschillende formulieren, zie: www.glasadmin.nl . Nu zou ik graag een inlogscherm willen krijgen als er geklikt wordt op 'Pol' en 'Erp', voordat het formulier zichtbaar wordt. Wat moet ik doen, waar moet ik dan in de mappenstructuur de login.php en de index.php neerzetten? En moet ik sowieso voor de hoofdmap (public_html) werken met een index.html, of moet deze sowieso vervangen worden voor een index.php? Of kan dit ook op het niveau van de twee links in de navbar?

Graag reactie. Als het niet duidelijk is, dan hoor ik het graag, dan zal ik proberen duidelijker te zijn.

Groet, en bij voorbaat dank,

Werner
 
nu eerst en vooral kan je al testen alles in die map te zetten (public_html) alles wat er staat mag normaal weg maar moet zeker weg als je live gaat gebruiken nu had ik graag geweten welke instalatie xampp of ander??

nu kan je mogelijk config browns vinden als je hier onder appache kijkt en dan verder kijkt zie conf en extra moet je eens in de configfiles kijken


nu moet je ook eens kijken weet dat je eens moet kijken naar system32/drivers/etc/hosts
 
Beste Kenikavanbis,

Ik werk direct op de server via Filezilla / FTP.

Wat bedoel je met de volgende zin, beetje onduidelijke zin? Nu kan je mogelijk config browns vinden als je hier onder appache kijkt en dan verder kijkt zie conf en extra moet je eens in de configfiles kijken

En met de voglende zin, idem? nu moet je ook eens kijken weet dat je eens moet kijken naar system32/drivers/etc/hosts
 
dit is om een testserver op je computer te hebben staan zie xampp eenmaal geinstalleert kan je onder het programma enkele instellingen doen

maar zoals u zegt dat u onder een hosting werkt (lijkt me niet gemakelijk en of handig) hoe zie je bevoorbeeld errors en je moet tocht kunnen testen.maar er is niets mis mee dat je live werkt tja
bekijk eens https en daar zal je login best komen en wens je alvast veel success
 
Wat heeft HTTPS met heel dit probleem te maken?

Verder kan je gewoon HTML in een PHP bestand doen;

PHP:
<?php
...
?>
<!DOCTYPE html>
...
 
Sorry kenikavanbis, ik vind je niet echt helder in je antwoorden / zinsopbouw etc.

Dylanh, als je kijkt naar mijn originele vraag, zou je daar nog eens antwoord op willen geven aub. Ik weet dat html in php kan, echter het ligt iets genuanceerder.

Graag reactie.

Groet,

Werner
 
Als je momenteel nog geen PHP gebruikt in de index kan je gewoon index.html zo laten. Als je een inlog formulier wil hebben kan je dit met <form> doen:
HTML:
<!---
Zodra deze form gesubmit word worde POST data naar het zelfde bestand gestuurd (omdat #), 
dit kan je doen maar ik denk dat je een aparte login.php hebt, wat je dus moet doen is
de action veranderen naar login.php, dan word de POST data naar login.php gestuurd en kan
je dit met $_POST uitlezen.
-->
...
<form action="#" method="post">
    ...
</form>
...

<!---
Zo dus:
-->
...
<form action="login.php" method="post">
    ...
</form>
...

En ja, dit kan gewoon in public_html


Als je dit bedoelt?
 
Laatst bewerkt:
Index.html OF index.php is het eerste bestand dat de server teruggeeft als er geen specifie bestand wordt gevraagd.

Als mensen dus naar http://mi-soft.nl gaan zal de server daarachter allereerst index.php teruggeven en als die er niet is een index.html teruggeven.

Als ik het goed begrijp heeft u ergens een loginscript vandaan en dat werkt met een login.php en een index.php
Vanuitgaand dat ik goed zit met mijn assumptie neem ik meteen ook maar aan dat index.php een voorbeeld is hoe u login.php moet gebruiken.

Wat ik u dus aanraad is als volgt:

Verander index.php in "erp.php" en verwijs niet naar erp.html in je menu maar naar erp.php
Dan zou je als het goed is i.p.v het bestelformulier een loginvenster moeten krijgen (datgeen dat in index.php stond (nu dus erp.php).
Vervolgens moet de pagina erp.php bij een succesvolle login (wat ik begot niet zou moeten zeggen waar dit staat in "erp.php" aangezien ik het bestand niet heb) moeten doorverwijzen naar erp.html


Verder is het dan nog van belang dat u later de pagina erp.html beveiligd. Omdat deze manier geen beveiliging heeft. En ik kan dus gewoon naar erp.html gaan zonder gebruik te maken van het menu
 
Naar mijn mening zou login.php in https staan (als je niet met sleutel werkt)
en index in http dus in public_html

nu verder een tekst van een verdwenen bron :internet

PHP extensie veranderen
Het kan helemaal geen kwaad om de normale extensie van PHP te veranderen in '.asp', '.html' of
een andere extensie. Zo lijkt het net alsof er geen PHP op de server draait, maar dat er gewoon
een HTML pagina wordt weergegeven.
Maak een .htaccess bestand aan in de map van je website en plaats erin:
# Make all PHP code look like HTML
Code:
AddType application/x-httpd-php .htm .html
en hernoem al je .php bestanden naar .html en je PHP scripts zullen werken.
Noot
Alle .html bestanden zullen nu door PHP geparsed worden. Heb je veel .html bestanden op je server staan, dan gaat
de load van je server ook omhoog!
Let op
De extensie veranderen heeft helemaal geen nut als je 'expose_php' op 'On' hebt staan, als je de
volgende string achter een pagina plaatst, dan zie je de PHP credits:
?=PHPB8B5F2A0-3C92-11d3-A3A9-4C7B08C10000
Dus op deze pagina worden de PHP credits weergegeven:
Code:
http://www.example.com/welcome.html?=PHPB8B5F2A0-3C92-11d3-A3A9-4C7B08C10000
De credits worden gedisabled wanneer je de PHP configuratie optie 'expose_php' uit zet.
ServerSignature
Dit is een apache configuratie optie en voor de veiligheid moet je het uitzetten:
Code:
# Don't display the installed Apache modules and there version numbers
ServerSignature Off
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan