vanuit voip software berichten versturen na telefoonoproep

Status
Niet open voor verdere reacties.

alscho28sch

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Berichten
6
Binnen ons bedrijf gebruiken we softbria van counterpath.
We willen eigenlijk software gebruiken die:

- een centrale telefoonboek aankan, eventueel gekoppeld aan odbc koppeling of via outlook
- nadat een telefoontje is afgewikkeld er een mailtje gestuurd wordt met telefoonnummer erin. soort attentie zodat alle telefoontjes afgewikkeld worden.
- ditzelfde met sms maar dan voor op de mobiele telefoon; is daar een app voor?

wie kan mij hiermee helpen?
 
wat is nu de vraag? een nieuwe client? beheerssysteem? proxy?

Ik weet dat counterpath clients hebben die met outlook om kunnen gaan, dus dat zou niet het probleem moeten zijn.
Call notification, call logging etc, lijkt me iets voor de SIP server die je gebruikt, niet de client.
SMS duplication en logging kun je vaak krijgen bij je provider voor zakelijke diensten
 
Met de Bria zou een en ander moeten lukken voor wat betreft berichten en adresboek.
 
Bedankt voor de antwoorden. We maken nu gebruik van softbria op onze lokale pc aangezien wij allen (alle collega´s) inloggen op een terminal server via RDP. Mocht dat wel kunnen, hoe stel ik dat in?

Call notification, call logging staat inderdaad op de sip server, maar is het ook mogelijk dat er automatisch een email gestuurd wordt naar de gebruiker zelf met de calls die hij in een bepaalde tijd gemaakt heeft?
 
Een en ander is afhankelijk van je netwerk natuurlijk. Ben geen counterpath expert, maar weet dat bria en/of eyebeam contacts kunnen integreren.

Wat betreft de emails. In principe kan dat met de exports van de logs zo'n notificatie mail gemaakt worden. Of dat standaard ondersteund wordt is afhankelijk van de server, maar anders is het meestal even een scriptje
 
Sluit me aan bij Wampier. Zonder details van de omgeving is het lastig iets concreets te adviseren.

Logs zullen vast in iets van een database staan, dus een tooltje om e.e.a. te mailen is zo gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan