Intel Core 2 Quad Q9550 Overclocken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo,
ik zou graag mijn nieuwe CPU overklokken, maar ik weet niet hoe hoog ik eigenlijk kan gaan.
Ik geef daarvoor even me specificaties van me computer door.

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 41 °C [[Ik had een Stress test met Prime95 gedaan zo een kwartiertje, en hij bleef ongeveer rond de 60 graden, heletijd 58-59 graden.
Yorkfield 45nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24) [[Ik weet niet waarom hij 666 Mhz aan geeft op Speccy en op CPU-Z, hoe kan ik dit oplossen? Moet ik iets in de bios veranderen?
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P5E3-WS-Pro (LGA775) 32 °C
Grafisch
Targa Visiona (1280x1024@75Hz)
896MBNVIDIA GeForce GTX 260 (ASUStek Computer Inc) 49 °C
Opslag
74GB Seagate ST380211AS ATA Device (SATA) 32 °C
74GB Seagate ST380211AS ATA Device (SATA) 34 °C
[[Ik ben van plan om een
Western Digital Blue, 1 TB, Harde schijf aan te schaffen, mijn HDD's van nu, bottlenecken volgens mij mijn andere specs.]]



Mvg,
Copchase
 
Nieuwe?
Bij mijn weten kun je alleen via de fsb overclocken en wat denk je ermee op te schieten?
Geheugen sneller laten draaien zal meer opleveren.
 
Geheugen sneller laten lopen gaat je echt vrijwel niets aan snelheidswinst opleveren....

Overclocken gaat inderdaad via de FSB.

Copchase: even een serieus advies: ga je eerst goed inlezen wat je wel en niet moet doen wat overclocken betreft. Ik heb je al in de chat een handleiding aangereikt. Ik hoop dan ook dat je dat eens grondig door gaat lezen voordat je je hardware gaat slopen!
Hier eventueel nog een stukje wat je eens door kunt lezen:
http://www.multidesk.be/artikels/ar...n-van-een-computer-en-al-zijn-onderdelen.html
 
Hallo,
Geheugen? Bedoel je dan het RAM Geheugen? En ik heb 1333Mhz, kan ik dat naaar 1600 of 1866 brengen?
 
hangt er vanaf wat voor geheugen je er nu in hebt zitten, en hoeveel rek er in zit bij een overclock (iets wat nooit van tevoren te vertellen is).
 
@Kipje ik heb een Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

2GB x4
 
Dan draait je geheugen dus al op de gespecificeerde snelheid. Je kan het vast nog wel iets hoger klokken maar 1866 is niet realistisch om te halen.

Ga eerst maar eens goed lezen.
 
Hallo, ik heb hem nu tot 2.92 Ghz gekregen. Normaal is ie 2.83.
Vandaag wou ik hem nog eens overklokken, dus 10 Mhz meer, en heb ik de CPU voltage op 1.25000 gezet. En me FSB op 353 ((Ipv 343)), ik start PC opnieuw op, en ik kreeg zwart beeld. Daarna heb ik nog eens heropgestart, hij bleef soms wat haperen, af en op en daarna gaf hij: Overclocking Failure, press F1 to Setup en F2 to load defaults ofzo. Dan heb ik alles terug gezet wat er eerder was en nu werkt hij weer. Weten jullie soms een oplossing hiervoor? Volgens mij heeft het met het voltage van de CPU te maken, maar ik mag tussen de 0.8500V - 1.3625 V zitten. Dus ik vind het wel raar..

Mvg,
Copchase
 
zet je bios terug naar default en zet kleinere stappen in het oc'en zo kan je zien of het je ram geheugen is die problemen geeft of of je cpu niet genoeg stroom krijgt in de vcore

in ieder geval moet je dus ook rekening houden met het feit dat je via de FSB ook direct je Werkgeheugen overklokt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan