Is Windows 98 ergens te downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Het lukt nog steeds niet om de oude harde schijf van de Toshiba aan de praat te krijgen. Telkens wordt de vraag gesteld of ik de schijf wil formatteren.

Is Windows ergens te downloaden zodat ik dat kan branden en zou het daarmee lukken om weer toegang tot de schijf te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
:( Vraagde jou schijf formatteren ?? en hoezo doe je dat ( of hoezo kan je niet ? ) niet ?

Ech ik heb nog niet echt uitgezocht of je ergens Windows 98 downloaden kan ..:(

opeps ...edmoor excuus :D trouwens edmoor is dat NL versie daar ?
 
Laatst bewerkt:
Botsing, geeft niks :)

Op die site is alleen Engels verkrijgbaar.
Maar ik heb inderdaad de originele Windows 98 SE Nederlands nog steeds in bezit.
Ook heb ik een VM draaien met Windows 98 SE NL :)
De SE staat overigens voor Second Edition en die heeft ook USB ondersteuning.

21j981y.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik mag niet linken, maar als torrent zijn ze makkelijk te krijgen
 
Even technisch gezien. Waarom moet je Windows 98 hebben om een oude schijf te kunnen lezen. Indeling is FAT of FAT32 en beiden kunnen gewoon door alle moderne OSsen gelezen worden.
 
Edmoor. Snap het.

Maar in dat geval gaat prutsen met een 17 jaar oud OS ook niet helpen. Partitie informatie is beschadigd. Om enige kans te maken de bestanden te redden kun je beter de moderne software van nu gebruiken als een stokoud OS met zeer gebrekkige tools.

TIP! Maak eerst een kopie van de schijf op sector niveau. Dit voorkomt dat je door een verkeerd tool, of verkeerd gebruik ervan, definitief alle bestanden kwijt bent.
 
Windows 98 valt onder hand onder cultureel erfgoed. Dan is het een goede zaak dat er nog wat kopieën van over zijn denk ik zo :)
 
Precies de reden waarom ik altijd een installatieset bewaar en er voor het gemak ook nog een VM van heb draaien. Dan gaat het om OS'en die ik zelf gebruikt heb. Zoals je dan in het plaatje kunt zien heb ik Windows ME en Windows Vista overgeslagen.
 
98 zal dus wel geen oplossing zijn, denk dat de pc dan weer gaat vragen om de schijf te formatteren en dan ben ik de bestanden kwijt. de oplossing is Getdataback. ga er eens over denken of het de moeite waard is.

in ieder geval bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan