TXT of CSV invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael64142

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Berichten
71
Hi,

Ik heb een txt bestandje met 1002 serials (1 per regel). Ook heb ik deze als CSV opslagen. De database heeft 5 kolommen, en de kolom met serial nummers is de 4e kolom.
Ik heb geprobeerd via phpmyadmin deze toe te voegen, maar toen kreeg ik een error; ' ' is duplicate. Ik mag de andere kolommen dus niet leeg maken, dus heb ik in Excel de andere kolommen gevuld (kolom 1 is A in excel, 2 is B etc).

Hoe ga ik deze importen in de database?
 
Het simpelste is om een snel insert script te maken met je txt bestand.
Als ik het goed lees heeft u 1 bestand met 1002 serials, allen op 1 regel.
Ook heeft u 5 kolommen en de 4de is de serial.

Het simpelste is dan om even een snel programmaatje te schrijven die de file leest en vervolgens de serial in een "INSERT" statement plaatst.

Dit heb ik dus even voor u gedaan.
De file met serials ziet er zo uit:
Code:
serial1
serial2
serial3
serial4
serial5
serial6
serial7
En wat daar uit komt gerold (in uw geval), is de volgende correcte SQL statement:
[SQL]
INSERT INTO `databasenaam`.`tabelnaam` (`veld1`, `veld2`, `veld3`, `serienummer`, `veld5`) VALUES
('','','',serial1,''),
('','','',serial2,''),
('','','',serial3,''),
('','','',serial4,''),
('','','',serial5,''),
('','','',serial6,''),
('','','',serial7,''),
('','','',,''),
[/SQL]
U ziet hier dat er bij mij een lege is gegeneerd, dit komt omdat ik eigenlijk geen checks doe in de code van het programmaatje.
U dient dus de eventuele lege, en de eindcomma. te verwijderen. (alleen de allerlaatste comma, na het laatste ) )

Let wel dat u hier nog de volgende gegevens moet vervangen met de gegevens uit uw database:
  • databasenaam
  • tabelnaam
  • veld1
  • veld2
  • veld3
  • veld5

Ik voeg het programma bij als bijlage, dit is een java bestand. Dit dient u uit te voeren in een terminal(opdrachtprompt) met het volgende commando:
Windows:
Code:
java C:\pad\naar\ReadCSVHelpmij.jar C:\pad\naar\uw\serienummer\

Linux & Mac:
Code:
java -jar /pad/naar ReadCSVHelpmij.jar /pad/naar/uw/serienummers

Mocht u er niet uitkomen dan kunt u ook de serienummers naar mijn e-mail sturen (die u kunt vinden op mijn website in mijn handtekening) en dan geneer ik voor u de insert query :)


Op de volgende link kunt u de bestanden vinden: https://www.mediafire.com/folder/8fsjbbb5bg2re/Helpmij
De code van het java programma kunt u hier bekijken: http://pastebin.com/yKypeK51
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan