Vraag over Dubbelzijdig printen met de EpsonStylus S22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactie naar gast0225.

Geprint van i -1.PNG Beste gast0225. Vanochtend heb ik deze eerste 6 pagina`s dubbelzijdig kunnen printen zodat het op 3 vel A4 staat. Dat heb ik dus handmatig gedaan zoals jij zei.
Nu dien ik de rest nog uit te printen van pagina 2 t/m 74. Hoe kan ik dat nu het beste doen?

Dat hoeft toch niet handmatig? Ik denk dat ik dan beter kan beginnen met de even nrs.

Daarna de hele bundel omdraaien en ondersteboven in de printer plaatsen voor de aansluitende oneven paginanrs. Ik weet niet zeker of dat juist is bij het instellen op de printer. Graag verneem ik je reactie.
Vriendelijke groeten van Anton Doove. Wat was dit handmatig werken toch een tijdrovende klus door die Romeinse pagina-nummering,welke ik erg onlogisch en onhandig vind.
 
Reactie naar gast0225.

Beste gast0225. Dan ga ik dat straks na de lunch zo uitvoeren met de juiste Printer-instellingen,zodat die bundel wel eerst de even pagina-nrs pakt.
Als die bundel klaar is draai ik het om en zet het ondersteboven in de printer. Vervolgens stel ik de printer in op de oneven paginanrs. Dat hoeft dacht ik niet in omgekeerde volgorde.

Kan dat zo kloppen,denk je? Graag verneem ik je reactie hierover,wat ik wel zie na mijn lunch. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
 
Reactie naar gast0225.

Printer-instelling.PNG Pagina-kolom.PNG Beste gast0225. Ik nam eerst een proef met pagina-nrs 2 t/m 6 en stelde de printer in zoals je ziet op de printscreen.
Ondanks deze instelling lukt het niet om die getoonde pagina`s dubbelzijdig te printen zoals het hoort. Als ik instel op alleen even nrs,dan geeft de printer toch de oneven nrs. Mijn printer is eigenwijs.

Ik weet nu verder niet wat ik er nog aan kan doen. Als jij die printscreen ziet over mijn instelling,wat denk jij dan? Staat er misschien toch iets verkeerd? Graag wacht ik op je reactie.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
 
Zet maar een vinkje bij 'geslecteerde pagina's' dan gaat 't goed komen.
 
Reactie naar gast0225.

Beste gast0225. Dat ga ik zeer zeker proberen. Zou ik op de tabs van Eigenschappen ook iets kunnen aanvinken,of is dat niet nodig?
Op 1 van die tabs staat ook iets van instellingen opslaan. Heeft dat misschien te maken met het opslaan na het aanvinken? Dat weet ik niet zeker.

Anders dien ik elke keer weer opnieuw alles aan te vinken,wat niet echt handig is. Ik wacht graag op je nieuwe reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 
Daarvoor moet je de handleiding van je printer raadplegen, die tab gaat over de 'eigenschappen' van jouw printer en niet over algemene printinstellingen. Aangezien er een stuk of 1000 (?) printers te koop zijn, zijn er misschien ook wel een paarf honderd -of meer- eigenschap-tabbladen die per printer(groep) kunnen verschillen van inhoud.
 
Laatst bewerkt:
Reactie naar gast0225.

Pictogram Handboek Epson Stylus S22.PNGFoutmelding Adobe Reader.PNGBeste gast0225. Helaas krijg ik het handboek op het bureaublad niet open en het is helaas geen PDF-formaat,maar staat met een pictogram op mijn bureaublad. Als ik dit wil openen met Adobe Reader,krijg ik deze melding te zien. Weet jij of er van de Epson Stylus S22 een PDF-handleiding bestaat?

Dat is mij niet bekend,maar wel dat ik de handleiding op mijn PC niet geopend krijg,dus ik kan niets lezen over het instellen van de Eigenschappenop het printerscherm.
Graag verneem ik je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 
Reactie naar gast0225.

Beste gast0225. Ik dank je voor deze link en ik heb het gedownload,waarna ik het uitprintte. Dat was maar 7 pagina`s,welke ik niet dubbelzijdig kon printen door het oneven aantal pagina`s.
Nu kan ik het morgen lezen ondanks de kleine lettertjes,dus dat wordt turen geblazen,maar ook daarvoor zoek ik wel weer een oplossing. Voorlopig kan ik er wel mee verder,denk ik zo.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.
 
Tuurlijk kan je die dubbelzijdig printen en wel op exact dezelfde manier als je al eerder een testje gedaan hebt met je andere bestand. In dit geval door de pagina's 1 t/m 6 dubbelzijdig te printen.
7 daarna als enkel / losse pagina.
 
Reactie naar gast0225.

Beste gast0225. Ik dank je voor je reactie. Nu zal ik die geprinte instructies goed doornemen en opnieuw uittesten om te zien wat daarvan terecht komt. De resultaten zal ik je later laten weten.
Die instructies ga ik nu perforeren om in een multoband op te slaan. Die multoband leg ik naast mij neer om het beter te kunnen volgen.Tot later dan maar en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan