Overclock FX8150

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
83
Beste leden,

Ik wil mijn FX8150 processor overklokken van 3.60Ghz naar de maximaal haalbare snelheid met luchtkoeling. Ergens had ik gelezen/gezien dat je vanaf 4.50Ghz echt verschil begint te merken met deze CPU. De overklok naar 4.50Ghz bracht een prestatie toename van 20 a 30%.
Aangezien het overklokken niet zomaar iets is vraag ik ook om jullie kennis/ervaringen.:)

Op mijn processor zit een Scythe Mugen koeler, welke precies weet ik niet maar hij lijkt op de Scythe Mugen 4 --> http://www.google.nl/search?q=scythe+mugen&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=L-PjU5vaIM3XPOvagcgP&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1680&bih=925 Deze lijkt mij prima om te overklokken?
Als behuizing heb ik een Aerocool Xpredator Evil Black Edition gevuld met alle vens wat neer komt op 8 ventilatoren m.u.v. de CPU koeler en mobo ven. Dus de Airflow moet ook meer dan goed zijn. 25a.jpg

De PC specs:
CPU: AMD FX-8150 Eight-Core Processor AM3+ Zambezig Black Edition @ 3.60Ghz
GPU: AMD Radeon 6870 1GB GDDR5
Mobo: Asrock 990FX Extreme 4
RAM: Corsair 16GB DDR3 4x 4GB
PSU: OCZ 600W

Alvast bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Mvg,


Roy
 
Laatst bewerkt:
Heb ik nooit zoiets gedaan i.v.m. sowieso snellere slijtage enz.. nog steeds spel ik alles, nieuwste games enz. met vaak hoge instellingen zonder problemen maar jah toch als je zoiets wil doen kijk even op YouTube stap-voor-stap hoe je FX 8150 overclocken kan :(

KLIK -->>
 
Laatst bewerkt:
1. start uw pc op en ga uw BIOS in (meestal door het snel en herhaaldelijk indrukken van de F2 of DEL knop)
2. zoek naar 'OC tweaker' menu
3. zoek de 'core multiplier' in dit menu
4. verhoog deze met 1-5
5. reboot uw computer
6. draai Prime95 voor ongeveer 5-10minuten, let hierbij goed op de temperaturen! (als deze tussen de 50-60celsius zijn is dit prima, tussen de 60-70 is niet aan te raden wegens 'thermal throttling')
7. reboot uw computer
8. herhaal stap 2 tot 6 totdat uw PC crashed bij het draaien van prime95
9. als uw pc crashed (of overheated), gaat u uw BIOS binnen
10. verlaag uw core multiplier met 5
11. als het goed is zou ie het moetten doen :)

als er nog vragen zijn, stuur me een PB, ik kan u met vrijwel alles op het gebied van overclocken helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan