Mails verdwijnen na een dag; wrs. na importeren contacten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Berichten
3.553
Hallo allemaal,

Een zeer interessant probleem doet zich voor op de pc van mijn buurman waar ik zelf geen kaas van kan maken, noch iets over kan vinden. Hij is een tijdje geleden overgestapt op een nieuwe (W8) laptop met daarop Outlook 2010. Adressen allemaal overgezet van Outlook Express op de oude laptop (raar is dat je alle ";" in het .csv-bestand moet vervangen door ", ", anders werkt het niet) en solcon geconfigureerd.
Het probleem leek toen nog niet te bestaan, totdat ik van de week weer werd geroepen met de vraag hoe het kan dat alle mails na een dag verdwijnen en niet in archief-mappen staan (archiveren staat uit; nog wel op de Solcon-server). Toen ik kwam kijken bleek Office 2010 ineens verwijderd en na herinstallatie was het probleem verholpen, totdat ik later deze week het adresboek opnieuw importeerde; nu verdwijnen alle mails ouder dan 1 dag spoorloos.

Heeft iemand van jullie enig idee wat er aan de hand is?

Heel erg bedankt alvast:)

Edit: Waarschijnlijk veranderen van pop3 naar imap of v.v. Buurman bleek het ineens opgelost te hebben m.b.v. een helpdesk.
 
Laatst bewerkt:
Soms helpt Microsoft Office helemaal en extreem-grondig te HER-installeren ( grondig verwijderen en opnieuw installeren dus ! ), en natuurlijk Outlook dan ook volledig opnieuw instellen ( proberen waard ?? :( ) ..

dit heb uit een ander verre forum :eek: maar ben niet zeker of zoiets helpt ..
 
Laatst bewerkt:
Het vage is dus dat Office (uit zichzelf?) al grondig verwijderd was... Mijn buur had zelf zijn e-mail geconfigureerd en dat werkte, totdat ik het adresboek weer importeerde (misschien niet helemaal duidelijk uit mijn, ietwat warrige, verhaal).
 
Office uit zichzelf verwijdert was ??? hebben wij nu over Mysterieus verschijnsel of zoiets dergelijks ? :D
En hoe is terug gekomen dan, wie heeft dan ook terug volledig herinstalleert ?? :( ? ( en is het wel volledig weet je zeker ? ) ..
Snap ook niet wat heeft dit nu te maken met adresboek in Outlook importeren ..
Als maar een keer Office echt volledig geïnstalleerd is, zal alles naar behoren wel moeten werken, nu als die alles niet werkt ergens verborgen Office installatie-fout zit nog steeds als verborgen volgens mij ..
Misschien je Office her-installeren niet moet, en misschien is nu voldoende installatie starten ( heb je die op een schijf ? ) en voor Office reparatie kiezen ??
 
Laatst bewerkt:
Hij had Office zelf niet verwijderd en alles was weg, zelfs de mappen in program files...
Ik heb er bij het installeren van de cd bijgezeten, maar niets vreemds opgemerkt; ik weet dus ook niet of compleet verwijderen nu zo'n zin heeft:/
Reparatie kan ik nog proberen, maar ik heb nooit een hoge pet op van die dingen d:
 
:( Natuurlijk dat reparatie helpen als je die kiest kan ( kan nooit kwaad ! ) maar 'tis ook zo dat jij alle adressen apart moet opgeslagen hebben zodat je later in Outlook kan handmatig importeren ..:(
 
Wat moet, dat moet... Exporteren moet je doen met een rechtermuisklik op hef contact, of vanuit bestand?
 
Och jej ik gebruik deze mail systeem nooit ( heb ook nooit gedaan:eek: ), nu zal moeten hier iemand wie deze Outlook gebruikt je te vertellen hoe je contacten uit Outlook exporteren en ergens opslaan kan,
ik weet niet hoeveel contacten heb je, maar kan je dat niet gewoon in Kladblok handmatig adressen opschrijven ? of natuurlijk in Word kan ook,
je gaat nu niets kwijt i.v.m. Office behalve die adressen ( en die moet je dus ergens noteren ) ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan