Dynamisch correcte tabellen genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ITGuy1990

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2013
Berichten
54
Hallo Forumleden,

Ik heb ervaring in PHP maar sta nu voor een puzzel en ik weet niet direct hoe ik deze nou het best kan oplossen.
Het is vrij simpel. Ik wil met PHP dynamisch tabellen kunnen genereren. In essentie vorm ik Arrays om naar tabellen.

Een voorbeeld van een array die ik gebruik is dit:

Code:
$data["cellSettings"][1][1]["module"] = "horizontalNavigation";	
$data["cellSettings"][1][1]["data"] = "mainMenu";	
$data["cellSettings"][1][1]["colSpan"] = "2";

$data["cellSettings"][2][1]["module"] = "page";	
$data["cellSettings"][2][1]["data"] = "home";
$data["cellSettings"][2][1]["rowSpan"] = "3";
		
$data["cellSettings"][2][2]["module"] = "login";	
$data["cellSettings"][2][2]["data"] = "registered";

$data["cellSettings"][3][2]["module"] = "shoutBox";	
$data["cellSettings"][3][2]["data"] = "100:no";

$data["cellSettings"][4][2]["module"] = "contact";	
$data["cellSettings"][4][2]["data"] = "demo@demo.com:555-47598745:Administrator";
De eerste key is cellSettings. Gewoon om aan te duiden dat het instellingen zijn voor TD's zeg maar. De 2de key is het rij nummer. De 3de het kolomnummer. De 4de key is de instelling voor de TD. Nu niet relevante code handelt die af.
Het gaat mij om de rowspan en colspan instelling. Je ziet deze hier in de array terugkomen. De array representeerd dus eigenlijk een table met 4 TR's en elke TR 2 TD's. Het werkt ook want de code returned een table zoals dit hier:

Array.png

Probleem is dat ik eigenlijk gewoon een tabel wil die dan ook echt maar 4 TR's heeft en 2 TD's per TR heeft. In het plaatje zie je dat niet terug. Ik begrijp waarom dat het gebeurt maar ik moet iets zien te vinden zodat de TD's en TR's die zeg maar te veel zijn, verwijderd worden. En daar heb ik jullie advies bij nodig. Wat is de beste aanpak?

Ik kan bijvoorbeeld de TD's proberen te strippen als er op andere TD's een colspan rust. Maar hoe zou je dat doen met rowspans?

#EDIT 1, in dit voorbeeld moet dus eigenlijk alle TD's in de rechterkolom weg. Maar de code moet ook werken met andere soorten tabbellen. Waar de TD's en de TR's en column / rowspans anders zijn ingesteld.

#EDIT 2, het is ook niet mogelijk om in de eerste instantie TD's gewoon weg te laten zoals je zou doen als je het met de hand zou doen. Dit omdat de array weer op een apparte manier uit een mysql database komt.

ITGuy1990


#Final edit. Ik heb het compleet anders aangepakt nu. Deze vraag is niet meer van toepassing. Fijne dag nog.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan