PKGbuild maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.879
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik wil in de toekomst eens proberen mijn eigen pkgbuild te maken voor software wat ik gebruik maar niet ondersteunt wordt door de distro.
Heb hier zitten te kijken maar staat zoveel informatie op, weet iemand uit te leggen hoe zoiets stap voor stap gaat aan de hand van een voorbeeld en uiteraard hoe te updaten

https://wiki.archlinux.org/index.php/creating_packages
 
Ik neem aan dat je pacman als package manager gaat gebruiken. Ga je zelf compilen of wil je zelf een installatie script voor bestaande werkende software? Indien dat laatste kun je al veel weglaten. In het simpelste geval (geen dependancies, geen builds, geen interactie e.d.) kun je alle files in de juiste structuur kopiëren en daar een package van bouwen.

Updates is een heel andere tak van sport. Ik ken dat alleen een klein beetje van APT/DPKG, niet voor pacman.
 
Ik wil een installatie script maken van bestaande software. In antergos zit veel standaard in de AUR maar ik wil straks kaos gebruiken en daar moet ik dat zelf maken. Ik noem een paar voorbeelden die ik gebruik maar die daar niet in zitten: whatpulse, vnstat ed
 
Als het puur voor jezelf is kun je natuurlijk ook gewoon de debian packages gebruiken. Of die converteren met deb2targz en dan proberen de scripts aan te passen.
 
Straks eens kijken of ik daar wat informatie uit kan halen hoe het in zijn werk gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan