wachtwoord kwijt/dringend

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik heb een Sony Vaio laptop die ik al enige tijd niet gebruikt heb. Het besturingsprogramma is Vista. Bij het opstarten vraagt Vista nu opeens het wachtwoord. Dat komt mss omdat het programma ruim een half jaar niet gebruikt is. Zonder dat wachtwoord geraak ik niet verder. Het probleem is dat ik dit wachtwoord (dat ik waarschijnlijk bij het begin heb ingevoerd en nadien nooit meer) vergeten ben. Alles geprobeerd, maar tevergeefs. Als ik klik op "wachtwoord opnieuw instellen" (bedoeld voor wie het wachtwoord kwijt is) wordt een "wachtwoordhersteldiskette" gevraagd en die heb ik nooit gehad. Wat nu? Het is dringend want ik met asap een bestand vinden dat op deze laptop staat.
 
Bestand kun je er altijd afhalen dmv een bootdisk zoals een linux live DVD/USB. Voor de rest lijkt het me niet verstandig dat we het hier uitgebreid gaan hebben over hoe windows accounts te hacken.
 
Ik begrijp je reactie maar het probleem is dat ik nu machteloos sta. Wat is die "hersteldiskette"? Bij aankoop stond Vista er op, ik heb geen diskettes meegekregen
 
Ik ga even overleggen hoe we je van dienst kunnen zijn. Indien mogelijk heb ik nog wel een optie voor je. Even geduld.
 
@K1pje, mij bericht in het blauw gelezen ?
Dat is nou net waar we overleg over hebben, maar goed het staat er nu al.
 
Er is niets illegaals aan de hirens boot cd methode naar mijn idee. Dit is puur freeware, en kan enkel gebruikt worden om een systeem te 'hacken' (hoewel het eigenlijk helemaal geen hacken is) wat fysiek bij de gebruiker aanwezig moet zijn.

Het is tenslotte ook toegestaan om je eigen (netwerk)apparatuur te hacken, danwel te testen. Je kunt namelijk niet aangehouden worden voor inbraak bij jezelf, dat is tenslotte niet strafbaar! Pas als je andere mensen gaat hacken, danwel bij andere mensen gaat inbreken, bega je strafbare feiten.

Dus tenzij de pc gestolen is, lijkt mij er niets aan de hand :p
 
Juist, en die zekerheid hebben we niet al ga ik er vrijwel zeker vanuit dat vraagsteller goede bedoelingen heeft, daarom overleggen we ook. Ik vraag me alleen af waarom het zo lastig is even te wachten tot er duidelijkheid zoals ik aangaf ? We zijn even in overleg. Het is niet dat we niet willen helpen, heel graag zelfs maar we hebben graag de zaken even op een rijtje.
 
Ik begrijp jullie bezwaren. Ik wil er op wijzen dat ik senior member ben. Men kan mijn geschiedenis volgen op diverse fora en daaruit moet blijken dat ik allerminst een hacker ben. Toegegeven, helemaal zeker zijn jullie nooit, maar inmiddels blijf ik met het probleem zitten en dat is niet de bedoeling. Ik mag hopen dat het overleg is afgerond en dat men mij wel degelijk wil helpen.
 
Sorry, ik had begrepen dat jullie moesten overleggen of er nog een andere oplossing kon worden aangeboden
 
Hoi,
We hebben in deze situatie ook eigenlijk verder niks ondernomen daar het antwoord al gegeven was.
Ik snap je bezwaar en je hebt inderdaad een prima geschiedenis, daar gaat het niet om. We moeten alleen even duidelijkheid hebben hoe we omgaan met zulke vragen en dan kunnen we niet de ene persoon toestaan en de ander wel, snap je ? Mijn antwoord was trouwens idem aan die in post #6 ;) Moet lukken op die manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan