• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak bepaalde woorden in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdhmark

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2014
Berichten
6
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een excel document waarin specificaties van producten beheerd kunnen worden. Er is een blad "specificaties" die op basis van een vervolgkeuzelijst gevuld wordt met gegevens van het blad "stamgegevens". Nu loop ik echter tegen een probleem aan. Op het blad specificatie heb ik een cel waarin diverse ingrediënten worden gedeclareerd. (bv. product 1, product 2. product 3, product 4, product 5, etc.). Nu wil ik dat bepaalde ingrediënten altijd worden opgemaakt als vette tekst.

Is het mogelijk om met een macro (die wordt geactiveerd nav keuze vervolgkeuzelijst) is de betreffende cel de ingrediënten op te zoeken en deze vet te maken. Is het daarbij mogelijk om een lijst met ingrediënten te beheren waarvoor deze macro van toepassing is.

Graag hoor ik jullie ideeën.

Gr,
Mark
 
Ja dat kan. Er is geen echt efficiënte methode voor in excel in zover dat je alle tekst opnieuw af moet lopen voor elk ingrediënt, maar in principe kan het prima.

Je kan een named range, tab of kolom maken met alle (ik neem aan potentieel allergische) ingrediënten en die doorlopen.
 
In bijlage een voorbeeld van hoe het zou kunnen (= macro).
Zonder voorbeeldbestand is het natuurlijk een beetje gokken.
 

Bijlagen

  • OpmaakBepaaldeWoorden.xlsm
    19,2 KB · Weergaven: 52
Probleem opgelost

Beste WHER,

Dit is precies wat ik zocht.
Hartelijk bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan