internet toegang valt uit na aansluiten 2de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
112
Goede avond,
ik zit met een probleem waar ik niet uit kom,
we hebben een Linksys WAG54G2 als modem router in de meterkast, daar komt de DSL van de telefoon lijn op binnen, de lan kabels gaan naar mijn playstation en naar zolder,
mijn vader zijn PC zit via WIFI verbonden met deze WAG54G2 router, van af deze zelfde router ging in het verleden een lan kabel naar mijn oude kamer waar die aangesloten stond op een lan port van een Linksys WAG200G en dan naar mijn PC,en nog een andere algemene PC dit heeft altijd prima gefunctioneerd, nu ben ik verhuisd naar mijn nieuwe kamer in de aanbouw, en heb ik de kabel van router 1 naar router 2 vervangen door een andere kabel die bij de aanbouw door getrokken is, (cat6) de boel aangesloten, en opeens kregen we de melding dat er een IP conflict was in het systeem, goed ik naar mijn vaders PC ipconfig/release en ipconfig/renew uitgevoerd en toen de PC opnieuw opgestart, en het probleem was verholpen, maar toen was het volgende probleem ontstaan, Elke keer wanneer ik mijn 2de router op mijn kamer aangesloten heb staan, valt het internet op mijn vader zijn pc elke keer uit. hij houdt wel netwerk verbinding met de router 1 (WAG54G2) maar heeft als een knipperlicht internet toegang, uit aan uit aan, terwijl ik op mijn pc via router 2 (WAG200G) nergens last van heb,laat ik de lan kabel die naar de 2de router gaat uit de 1ste router, is er niets aan de hand met het WIFI internet toegang van mijn vader. ik heb in router 2 de DHCP disabled en de ip veranderd (router 1 is 192.168.1.1 en router 2 is 192.168.1.2) lan to lan cascading noemen ze dit dacht ik ?

ook is het WIFI kanaal van router 2 anders als router 1, router 1 op 11 en router 2 op 13 zodat ze elkaar niet storen. ook is op beide routers de wireless mac filter disabled! (geen idee of dit iets moet uitmaken)

ik wordt er een beetje gek van want ik kom er niet achter waar het probleem zit, het heeft altijd goed gewerkt, ik ga verhuizen en het is einde oefening, eigenlijk is er alleen een kabel tussen uit gehaald en een andere kabel tussen in gezet.

wie kan mij helpen, als er vragen zijn of info te kort. laat het me weten
alvast bedankt !


ik wil nog even toevoegen, dat alle apparaten op de WAG54G2 router via WIFI een knipperlicht internet toegang hebben, we blijven wel in verbinding met het netwerk, dat valt niet uit maar je ziet bijvoorbeeld skype afmelden en weer aanmelden en weer afmelden en weer aanmelden, of websites laden dan weer wel en dan weer niet, via de lan kabel blijft hij het wel gewoon doen, gister even een testje gedaan met mijn iphone en mijn laptop en mijn vader z'n laptop. overal krijgen we het zelfde probleem

Groetjes
Wesley
 
Laatst bewerkt:
Beste, ik heb alles ingesteld zoals je walktrough aanprijst, maar het probleem blijft, ook heeft mijn vader vandaag ervaren met de lan kabel naar router 2 uit de router 1 getrokken (niet aangesloten dus geen router 2 aan/verbonden) dat elke keer mijn vader zijn pc herstart, hij ook geen internet toegang heeft met modem/router 1, (wel netwerk verbinding), dan doet mijn vader router 1 power restarten en dan herstelt zijn verbinding weer wel, dit is 3 a 4x geprobeerd zo en elke keer geen internet toegang,


Hoor graag van jullie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan