website met MySQL migratie met minimale downtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Berichten
255
vraag:

ik heb een website met 2 linux webservers.
1 active en 1 passive

die maken een connectie naar fortigate waar twee database servers onder hangen
MySQL Master en Slave


kan iemand mij de stappen vertellen als ik wil migreren naar een nieuwe situatie met zo MIN mogelijk downtime.
al moet ik tijdeljke 20 extra servers plaatsen dat is niet belangrijk
als de oplossing maar minimale downtime heeft.

de nieuwe situatie bestaat uit een A10 LB met daaronder 2 active webserver.
en deze laten connecten naar dezelfde database oplossing.

fortigate met MySQL Master/Slave
 
Het gaat dus eigenlijk alleen om de webservers?

Is het dan niet een kwestie van de nieuwe webservers inrichten, code er op zetten, vervolgens de DNS omzetten naar de nieuwe server. Na 24 uur zal overal de DNS wel omgezet zijn en komt iedereen op de nieuwe servers uit
 
Vergeet niet om iedere server een eigen UPS te geven die het spul een poosje in de lucht kan houden en eventueel een aggregaat die op komt bij wegvallen voedingsspanning en die de UPS weer over neemt.
 
maar kan ik de nieuwe omgeving dan direct naar de database servers connecten? (oud en nieuw tegelijk in dezelfde database?)
dit kan toch niet tegelijker tijd?

als ik de dns omzet hoe weet ik dan wanner ik de omschakeling naar de MySQL database moet maken.
het gaat er om dat ik Minimale downtime heb.

is het m ogelijk om de nieuwe webservers naar de Slave database to connecten en als de DNS over is de Slave master te maken en er hierna weer een Slave aan toe te voegen?
 
Als beide webservers de data uit dezelfde database halen maakt het geen fluit uit vanaf waar de data opgevraagd wordt.

Je maakt gewoon vanuit de nieuwe omgeving verbinding met de database en dan gebruiken beide omgevingen dezelfde data.

MySQL heeft weinig met deze migratie te maken toch? Je verhuist de database ook van server?
 
ok bedankt, ik dacht dat ze niet allbei naar de zelfde database konden connecten.

ik kan de nieuwe webservers gewoon naar dezelfde fortigate laten connecten terwijl de oude omgeving nog actief is?
en dan daarna de DNS omzetten naar de Nieuwe A10 LB?
 
Dat moet normaliter geen probleem zijn, ik neem aan dat die database niet op dezelfde server staat als je huidige webserver?

Zolang jouw database externe verbindingen toestaat moet dit geen probleem zijn.
 
Ik zie dat je de vraag op "Opgelost" hebt staan, zou je ook terug kunnen koppelen hoe de migratie verlopen is en waar je eventueel toch nog tegenaan bent gelopen? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan