Hoe snel is de 64GB USB-Stick van de ALDI ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je voor een stick van 16 piek (en dan nog 64 GB! :eek:) geen wonderen hoeft te verwachten qua prestatie (voor welke reden je hem ook mag gebruiken), maar deze zal uiteraard ruim voldoende zijn voor opslag van media oid.
 
Ik denk dat er met deze beperkte info niemand antwoord kan geven op deze vraag.

Wat is het merk en type ?
Is het USB-1, USB-2 of USB-3 ?

Vooral dat laatste kan enorme snelheidsverschillen te zien geven.
 
De vorige (vergelijkbare) USB-stick van 32GB kon je met ongeveer 5MB/s bestanden lezen/schrijven. Dat is dus erg langzaam!
 
Ik heb een 16 of 32 Gb. teruggebracht omdat het dopje ervan los zat.
Deze sticks moeten gigabytes wegschrijven, waarom koopt u ze anders? Daarom: let als eerste op de snelheid en geloof niet wat er op de verpakking staat. Hier is een vergelijkingssite: http://usbspeed.nirsoft.net/?g=32gb Dan ongevraagd advies over de grootte. Geheugens van USB sticks zijn kwetsbaar, daarom ben je beter af met twee van 32. Zelf heb ik een stick waarvan één map corrupt is en de rest blijft bruikbaar. Het kan daarom nuttig zijn om te werken met kleinere mappen en niet alle bestanden in een paar mappen en submappen. Zou u belangrijke bestanden hebben, zet ze dan twee keer op de stick. De laatste stick die ik kocht deed het om te beginnen al niet en dat was een bekend merk. Ik zou nooit een zo grote kopen.
 
:D Ik heb een van 32GB en ook die van 64GB :D over weet helemaal niets ( kan niets en nergens gegevens over vinden ! ) over behalve dat aluminium behuizing is :p

MAARRR gebruik ik ze dagelijks en ben ook wel tevreden mee, over snelheid gesproken ?? hoezo ? doet ze goed toch ?? en ik persoonlijk merk helemaal geen tekortkomingen ( heb ze nog niet tegen gekomen ! ) ergens van die mooie kleine objecten ..

USB STICKS !.jpg
 
Laatst bewerkt:
Snelheid is makkelijk te bepalen.
kopiëer een map met bestanden en kijk op het copieër-venstertje onder "meer details"
Daar zie je het aantal mb/sec
 
Het is een USB 2.0 stickie.

oei ik zie op: http://usbspeed.nirsoft.net/?pdesc=Aldi+USB+Stick+64GB&vname=Alcor+Micro+Corp.&vid=1423&pid=25479 dat de read-snelheid 17,5MB/SEC is, en de write-snelheid 5,8MB/SEC
Klopt dat?? kan iemand dat staven??

Als ik zo'n stickie zou kopen, dan doe ik het voor de read-snelheid en niet voor het schrijven.
Je (althans ik) doet meer lezen dan schrijven.

En die 32GB van de aldi staan op 15MB lezen en 3,5MB schrijven.
3,5 is te langzaam ---> weggooimodelletje <---
 
Laatst bewerkt:
:D Heb net gedaan kijk onder :D en komt inderdaad t/ m 3 MB enz..

wvo2lk.jpg
voor zoiets snel genoeg maar wie weet waar-voor jij sneller nodig hebt ? :(
 
Laatst bewerkt:
en doe het nu es met een filmpje van pak em beet 700 MB?
 
1,17 MB/SEC ??? da's toch ultra-mega-langzaam !!??:shocked:
Loopt die snelheid nog op onder het kopieeren? of is het dat ??
HMM zullen wel veel kleine bestanden zijn ofniet?
 
Laatst bewerkt:
1,17 MB/SEC ??? da's toch ultra-mega-langzaam !!??:shocked:
Loopt die snelheid nog op onder het kopieeren? of is het dat ??
HMM zullen wel veel kleine bestande zijn ofniet?

Ja maar ik ben tegelijk hier met zware foto bewerking bezig, stuk of 7/ 8 pagina's zijn bij mij online geopend en actief, downloaden ben zeer veel ( op dit moment ook ! ) enz..enz.. alles tegelijk dus kan jij dat ook ?? :D
En jij weet toch uitleggen hoezo jij snelheid nodig hebt ?? natuurlijk als jij zo kan zeggen dan is die wel traag voor jou :( en je hoeft dan niet bij Aldi deze USB Stick kopen ..... :( toch ??
 
Laatst bewerkt:
Ok ik snap het, je bent bezig de pc te belasten.
Hmm kan je het 64GB stickie eens testen als je geen bewerkingen op je pc doet (of ermee klaar bent) ?
Zullen we hier wel leuk vinden om dat te weten.
Denk dat de aldi dan misschien ook nog bestormt gaat worden :D:D:p
 
:rolleyes: heh ??

Zie ik dat Aldi USB stick toch langzaam aantrekkelijk word ... of ?;) nee jonge :eek: ik wil Aldi op mijn geweten niet hebben :D ...

Gewoon kopen dus ..... er is niets mis mee ! :D
 
Laatst bewerkt:
Het topic is zojuist opgeschoond ivm meldingen.
 
Ik heb zojuist de 64 Gb stick van Verbatim gehaald bij MediaMarkt voor Euro 17,- Het heet "Store 'n go" V3 USB Drive 64 Gb Go. In een paar minuten een speelfilm van 1,4 Gb er op gezet met consistent 13,9 en 14 MB/s. in een USB2 poort. USB3 ga ik vanavond niet proberen. Sneller hoeft trouwens ook niet. De stick ziet er gelikt uit met de inschuifbare stekker.

Bedenk dat de haast twee minuten ook haast 20 minuten zouden kunnen zijn met een stick van 1,7 MB/s. Trouwens, zoals ik al schreef, over ruilen doen ze niet moeilijk bij de Aldi dus vergelijk ze maar en laat het dopje niet er vanaf vallen!

Heb er trouwens meteen twee gekocht. Ze zijn in de aanbieding vanaf vandaag (maandag 18 augustus).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan