Datalijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, je roept de pagina aan op deze manier aan met AJAX, het PHP script wordt dan in de achtergrond uitgevoerd. Hij wordt dus wel uitgevoerd, maar het resultaat wordt niet getoond, dat is wel met het script op te halen.

Stel, je hebt deze PHP code (dus verder géén HTML).
PHP:
<?php
if(isset($_POST['ziekenLijst'])){ //Kijk of de ziekenlijst in de $_POST staat
	$ziekenLijst = $_POST['ziekenLijst']; 
	echo $ziekenLijst;
	exit;//Stop het script, zodat er verder niets wordt uitgevoerd.
}
?>

en deze javascript.
Code:
$.post('pagina.php', {ziekenLijst:zieken}, function(data){             
 	alert(data);
 });
Dan komt de ziekenlijst in de alert terecht. Zonder die exit, zou de rest van
 
Bedankt, maar dat resultaat komt nu in een alert-box :s.
Ik weet nog altijd niet :-( hoe ik dat in een variabele krijg, waarmee ik later dat kan gebruiken in een echo :s
 
Wat probeer je precies te bereiken? Ik heb voo het voorbeeld even een alert gberuikt, maar je kunt die variabele natuurlijk op dezeflde manier wegschrijven als je met het aantal zieken hebt gedaan.
 
Dat kan dus op dezelfde manier als met het aantal zieken. Zet een divje onderaan je pagina en zet met text() het resultaat van je $.post() er in.
 
Een div kan je later toch niet wegschrijven naar een databank. Kan dat niet in een PHP-variabele?
 
??? Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je wilt. Wil je iets wegschrijven naar de database, wil je iets op het scherm tonen, of allebei? Als je boven die echo in het PHP script code zet om de waarde in de DB te zetten zal die ook worden uitgevoerd. Is dat wat je bedoelt?
 
Laatst bewerkt:
Even ter verduidelijking:

Ik selecteer Bram en Sander en ik klik op de knop "Zieken" dan komt er een echo "Zieken: Bram en Sander". Deze echo zou een php-variabele moeten zijn. Op die manier kan ik deze later wegschrijven naar mijn databank. Zodat ik later de vraag kan stellen aan mijn databank, wie was op 17/08 ziek.
 
Ah, ik denk dat je niet goed begrijpt wat echo is. Echo is een functie waarmee een variabele (zolang hij uit tekst of cijfers bestaat) op het scherm weergegeven kan worden. Het is zelf geen variabele. In het voorbeeld hierboven is $ziekenLijst een variabele, als je die in de DB wilt hebben heb je daar een andere functie voor nodig. Ik denk dat het handig is als je eerst even de baiss doorneemt, voordat je verder gaat. Dit is een goede plek om te beginnen.
 
Je stuurt de waarde door naar de pagina.php. maar die waar moet op de eigen pagina blijven.
Ik weet uiteraard dat echo geen variabele is, maar echo wordt wel gebruik om je variabele op het scherm te krijgen.

Bedankt.
 
Je stuurt de waarde door naar de pagina.php. maar die waar moet op de eigen pagina blijven.
Ik heb alleen een voorbeeld gemaakt, het maakt voor het stukje javascript niet uit naar welke pagina je het stuurt.

[...] maar echo wordt wel gebruik om je variabele op het scherm te krijgen.
Ja... maar jij wilt hem in de database hebben, dan heb je dus niks aan echo, maar moet je met de mysqli functies gaan werken (aangenomen dat je met een MYSQL database werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan