Van POP3 naar IMAP. Oud account bljift zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzel

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
Berichten
102
Hallo iedereen,

In Outlook 2010 had in mijn mailaccount als POP3 ingesteld. Dit heb ik reeds gewijzigd in IMAP. Nu heb ik het POP3 account wel verwijderd (bij accountinstellingen> E-mail) alleen blijft het nog steeds zichtbaar.

Als je kijkt bij gegevensbeheer staat het account aangegeven als standaardaccount. Heb dit geprobeerd te wijzigingen, echter zonder succes. IMAP account kan ik niet kiezen als standaard. Als je probeert het toch te verwijderen krijg je de foutmelding zoals in de bijlageKnipsel.JPG.

Hoor graag welke stappen ik moet nemen.

Gr, Hans
 
:( Van je screenshot begrijp ik dat je moet weer stap-voor-stap opnieuw account aanmaken ( met juiste gegevens ! ) en vorige pas dan dat je verwijderen kan ...
 
Ja Royonix zegt het goed.
Pop3 verander je niet in imap door even de gegevens aan te passen.
Opnieuw (er) op zetten.

Let wel op hoe je pop3 geïnstalleerd hebt. Of je de gegevens op de server hebt staan of dat je ze alleen lokaal, dwz bij jou op de computer hebt staan.
In het eerste geval is niets aan de hand.
In het tweede geval, en dat merk je als je het map account hebt geïnstalleerd dan is het oude deel van de mails er niet meer, moet je de mails van het ene account naar het andere kopiëren voordat je het pop3 account wist.
 
Hoi,

IMAP heb ik er ook opnieuw ingezet en de (oude mails) die niet meer op de provider-server stonden overgezet. Zodat ik niks kwijt raakte. Opdat moment heb ik van 1 e-mail account twee versies staan de POP3 en de IMAP.

Op een of andere manier blijft de POP3 versie staan na verwijderen.

Gr, Hans
 
Ik gebruik thunderbird.
Daar kan ik dan dat account handmatig wissen door in die map te gaan.
Geen idee hoe dat met outlook gaat/kan.
 
Helaas ik weet ook niet hoe die bij Outlook 2010 moet, ik gebruik IncrediMail ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan