Verbouwen Acer Aspire X5400 naar nieuwe case

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJGW

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2014
Berichten
25
Hoi Allen,

Ik had op dit forum al eerder een bericht geplaatst over het upgraden van mijn pc.
Ik heb op dit moment een acer aspire x5400. (zo'n kleine pc met micro-atx moederbord).

De belangrijkste upgrade die ik wilde uitvoeren is een andere videokaart.
Ik heb daarvoor de GeForce GT 730 2GB GDDR5 LP op het oog.
Deze kaart vraag alleen om een voeding van minimaal 300 watt.
De huidige voeding bedraagt 220 watt (is ook zo'n flexATX dingetje). (alleen raar dat mijn huidige videokaart (Sapphire Radeon HD 5570 400 watt vraagt, maar werkte prima??!!)

Ik dus een nieuwe voeding nodig maar en zijn geen flexATX voedingen van boven de 220 watt.
Als nieuwe voeding heb ik de Corsair VS450 op het oog (ATX).
Maar deze voeding past natuurlijk niet in mijn huidige case.
Dus moet ik een nieuwe case hebben.
Hiervoor had ik de corsair carbide SPEC 1, 2 of 3 op het oog; nog geen keuze gemaakt.

Mijn vraag aan jullie is of bovenstaande plannen werken?
Hebben jullie tips of op- en/of aanmerkingen?

Alvast bedankt!

PS: mijn huidige systeem blaast soms nogal hard als ik aan het gamen ben; ik neem aan dat deze nieuwe case voor een betere luchtcirculatie zorgt?
PPS: is de videokaart die ik hier noem geschikt om goed mee te gamen? (hoef niet alles op ultra ofzo; maar met mijn huidige kaart kunnen de moderne, zwaardere games alleen op low) suggesties altijd welkom! (nieuwe kaart hoeft ook niet perse een low profile te zijn als ik van case wissel ;) )
 
ik denk niet dat je moederbord gaat passen in een nieuwe behuizing een flex atx moederbord heeft een ander formaat het is kleiner dan micro-atx en ik weet niet waar je een behuizing kan kopen waar een flexatx moederbord nog op past en als je je moederbord wilt vervangen komen de kosten nog hoger uit, omdat je dan ook weer een nieuwe processor moet gaan kopen vanwege de socket
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info!

Ik denk dat ik beter een heel nieuw systeem kan bouwen.
Mijn harde schijf en disc station kan ik denk ik nog houden toch? (harde schijf heb ik pas nieuw gekocht)

Ik zal een nieuw topic aanmaken voor mijn nieuwe project.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan