Geraak niet meer op het internet, reset netwerkadapters werkte niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
350
In device manager staan er geen uitroeptekens die op problemen wijzen.
Maar toch geraakt mijn netwerkkaart niet meer op het internet, na alles wat ik al geprobeerd heb.
Wanneer ik Troubleshoot problems doe, krijg ik de volgende melding;
'Ethernet doesn't have a valid IP configuration'

Wanneer ik ipconfig /release probeerde, kreeg ik deze error;
'The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation.'

Na het Googlen van die error kwam ik op volgende oplossing;
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset reset.log

De eerste lukte, bij de 2e gaf ie de melding dat het resetten mislukt is, en dat de access denied is. Terwijl ik Admin ben en het in elevated prompt doe.

Na rebooten, ipconfig /release geprobeerd, opnieuw dezelfde error.
 
Verwijder eens alle netwerkadapters in Apparaatbeheer (niet het vinkje zetten dat ook de driver verwijderd moet worden).
Daarna de pc herstarten en de netwerkadapters weer opnieuw laten herkennen.

Kijk of het (daarna) beter gaat.

Tijs.
 
Zal ik doen, bedankt voor je reactie. In Apparaatbeheer staat er maar 1 echte, andere zijn van VMWare. Bij geen enkele vd 3 staat er een uit teken dat duidt op een probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook niet gezegd dat er een driverprobleem is, want het probleem zit duidelijk in de TCP/IP configuratie, niet in de driver........
Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je (in ieder geval) die ene netwerkadapter verwijderd, pc herstart en opnieuw laat herkennen en installeren.

Tijs.
 
Dit werkte, na het heropstarten gewoon nieuwe IP settings ingesteld via properties en het werkte. Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan