DCount

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Dit is de DCount-functie die ik toepas in een tekstvak. Deze werkt. Maar ik zou het deel "& [Formulieren]![frmWerkgroepCGS]![txtKalenderjaar]" willen vervangen door de waarde van een publieke variabele (KalenderJaar) die doorheen heel de applicatie bepalende is, maar weet niet hoe!

=DCount("*";"[tblProducten]";"[tblProducten]![WerkgroepCGSID] = [txtWerkgroepCGSID] And [tblProducten]![PKalenderjaar] = " & [Formulieren]![frmWerkgroepCGS]![txtKalenderjaar])
 
Publieke variabelen kun je, maakt niet uit hoe publiek ze zijn, niet in een functie gebruiken. Of op een tekstvak. Dus in je DCount gaan ze nooit werken. Gebruik i.p.v. een Public variabele daarom een Tempvar. Die kan dat wel. Je krijgt dan iets als:
Code:
=DCount("1";"[tblProducten]";"[WerkgroepCGSID] = [txtWerkgroepCGSID] And [PKalenderjaar] = " & tmpKalenderJaar)
 
Laatst bewerkt:
Dan mag een TemVar natuurlijk niet ontbreken (moet ook alles zelf doen ;) ) want dat vind ik toch makkelijker.
 

Bijlagen

  • GlobalVarVoorbeeld01.rar
    30,3 KB · Weergaven: 28
Octafish: Inderdaad is tempvars gemakkelijker dan Global vars, ik had er alleen nog niet van gehoord.
Waarschijnlijk stamde de oplossing van blueclaw nog uit de tijd van access 2003 of lager.
Even googelen vertelde me dat tempvars pas bij Access 2007 is geintroduceerd!
Maar zo is het plaatje wel compleet ;-)

Gr. Jan
 
Klopt; TempVars is (wat mij betreft) een van de weinige verbeteringen van Access 2007+. En er gaat natuurlijk niks boven een compleet plaatje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan