Access 2013 in query gegevens vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanA

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
6
Hallo allen,

Ik heb een probleempje. Ik gebruik voor mijn dartvereniging een database voor de registratie van de leden. Hierin wordt ook aangegeven of het telefoonnummer van de teamcaptains op onze site mag worden gepubliceerd. Als dit niet het geval is, dan moet hier "Zie dartmap" komen te staan. Ik gebruik voor het aangeven of het telefoonnummer wel of niet mag worden gepubliceerd Ja/Nee (Boolean).
De vraag is: hoe kan ik in een query het telefoonnummer vervangen voor de tekst "Zie dartmap" zodat ik dit niet handmatig hoef te exporteren en aan te passen?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
 
Met een IIF formule:
Code:
IIF([Publiceren]=True;[Telefoonnummer];"Zie Dartmap")
 
Dank je OctaFish voor je reactie, maar helaas werkt de oplossing niet. Nu worden de teamcaptains waarvan de telefoonnummers niet gepubliceerd mogen worden geheel weggelaten. Dat is ook niet de bedoeling. De code is nu als volgt:

[SQL]SELECT tblTeams.Teamnaam, [Voornaam]+" " & [Tussenvoegsel]+" " & [Achternaam] AS Samengesteldenaam, tblLeden.TelPubliseren, tblLeden.Mailadres, tblTeams.ActiefTeam, tblLeden.Telefoonnummer1
FROM tblTeams INNER JOIN tblLeden ON tblTeams.TeamID = tblLeden.Team
WHERE (((tblTeams.ActiefTeam)=True) AND ((tblLeden.Telefoonnummer1)=IIf([TelPubliseren]=True,[Telefoonnummer1],"Zie Dartmap")) AND ((tblLeden.Teamcaptain)=True))
ORDER BY tblTeams.Teamnaam;
[/SQL]
 
Je doet het ook verkeerd; je moet een extra veld maken van de formule, en niet als criterium gebruiken. Je wilt tenslotte niet filteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan