Opgeslagen Exportdefinitie aanroepen met menu-knop op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

spooren

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
7
Hallo,

In Access 2013 heb ik via "Externe gegevens" > "Opgeslagen Exportgegevens" de mogelijkheid om gemakkelijk de uitvoer van een query naar een CSV-bestand te schrijven. Mij zelfgemaakte optie "Export-Qry_Export_Bpost" die ik nu terug vind onder "Opgeslagen Exportgegevens" zorgt dat de juiste query wordt aangeroepen, en dat de CSV-file op de juiste plaats op de juiste manier wordt weggeschreven.

Maar nu ben ik een formulier aan het maken met een aantal knoppen. Ik wil een knop maken die de opgeslagen export "Export-Qry_Export_Bpost" uitvoert. Maar dat lukt me niet... ik weet niet hoe het moet.
Moet ik eerst een macro maken? En zo ja, hoe dan?

Vriendelijke groet,
Richard
 
Je moet ofwel een macro maken die de query uitvoert, ofwel een VBA procedure. Als je de wizard gebruikt, zal er wel een macro uitrollen.
 
Dankjewel OctaFish!

Als ik op de tab "Maken" op "Macro" klik, dan opent een tab waar ik een nieuwe Macro kan gaan maken. Maar ik vind geen manier op zo'n opgeslagen exportdefinitie aan te roepen :-(
Ik zie ook geen mogelijkheid om via een Wizard een Macro te maken.
Ik had zelf al wat gestoeid met VBA, maar dat werd niets, ik ben daarin ook helemaal niet thuis...
Ook heb ik al volop met Google gezocht, maar ik heb de oplossing nog niet gevonden :-(
 
Je kunt het ook beter vanuit een formulier doen, waar je de wizard kunt gebruiken om een query te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan