storcenter ix2-200 niet zichtbaar in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

patnl2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2014
Berichten
2
Ik heb al jaren een iomega Storcenter ix2-200 op mijn thuisnetwerk aangesloten. Bedraad naar de LAN-poort van de router. Deze is dan zichtbaar en benaderbaar op de op het netwerk aanwezige computers. Via internet benaderbaar heb ik niet ingesteld, want dat is niet nodig.
Nu ben ik onlangs naar het buitenland verhuisd en heb een mobiele breedbandaansluiting over het 4G netwerk werken. internet werkt, Wifi werkt, alle aangelsoten apparaten geen probleem. Alleen nu ik de Storcenter op de LAN-poort van de router aansluit, wordt hij niet herkend op alle computers. Ik heb het installatieprogramma van iomega gedraaid en deze ziet hem volgens mij wel, maar kan er verder niets mee. (hij geeft hem een naam, maar ik kan hem niet aanklikken).
de storcenter werkt wel, want als ik hem rechtstreeks op de LAN poort van de laptop aansluit kan ik hem wel benaderen via het iomega-programma.
Op mijn oude adres ging het ook niet in 1 keer weet ik nog en ik heb zo veel mogelijk de instellingen opgeschreven en hier nu herhaald, maar zonder resultaat helaas.

NAS: iomega storcenter ix2-200
router: huawei b593s-22


iemand een idee hoe ik mijn NAS in mijn werkgroep zichtbaar maak? liefst in lekentaal :eek:
 
aanvulling: in het configuratiemenu van de router kan ik zien dat de LAN-poort bezet is en kan ik het MAC adres van de storcenter vinden in de lijst met aangesloten apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan