variërende download snelheden van 40 Mb/sec tot 1 Kb/sec

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
119
Als ik aan het downloaden ben, van EWEKA payserver, dan krijg ik verschillende download snelheden.
het begint meestal heel goed , ca 35 - 40 Mbit/sec.
maar na enkele seconden zie ik de snelheid in elkaar storten naar 1 KB/sec.
De snelheid loopt geleidelijk terug.
Vervolgens, spontaan , loopt ie weer op en zakt daarna weer in elkaar.....

ik heb dit met zowel Grabit als SABNZBD.
en zowel via WIFI als bedraad,

Ik zit op Ziggo en heb een download snelheid van 90 Mb/sec.
Bij eweka heb ik 8 poorten open staan.

ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen.
iemand enig idee?
 
ik vermoed dat hier je probleem zit : zie plaatje.
 

Bijlagen

  • reader.jpg
    reader.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 347
ok,
maar als ik op properties kijk, dan zie ik de juiste instellingen van mijn eweka account
 
ik kan de "default"weggooien en met 'add sever" nogmaals mijn account aanmaken.
zou dat helpen?
 
Niet nodig, ga naar / start Spotnet, ga naar bewerken, provider en verander dáár achter adres de invoer naar de waarde zoals in mijn plaatje staat.
 
stond al goed. dat is de news server die ik van eweka gekregen heb.
 
dan moet je dat idd. vermoedelijk toch in Grabit veranderen.
Stel die in zoals ik 'm heb, bij mij werkt alles prima.
 
@ gast0225,
bedankt voor de tijd en moeite die je hebt gedaan.
Ik ga morgen nogmaals proberen met de nieuwe instellingen
Pretttige avond
 
Een belangrijke vraag is nog niet aan jou gesteld : kwam dit zomaar opeens en werkte het downloaden middels nieuwsgroepen altijd prima, of heb je de boel net pas voor het eerst geïnstalleerd?
 
Nou breekt mijn klomp !!
het maakt verschil welke film ik probeer te downloaden:
als ik "godzilla" download dan heb ik het probleem: begint met redelijke snelheid en dan stort de snelheid in elkaar naar 1 kbps
maar
als ik een andere film download, bijv "Keeping up appearances" dan blijft de download snelheid wel constant, ca 3 MB/se (= 24 Mbps ) via WIFI

Zover ik weet, kan dit toch geen verschil maken....
 
wat is een fake bestand? ik neem aan een nep-bestand, met waardeloze inhoud.
Dat kan kloppen ,want wat ik binnen heb gehaald varieert van 1 Mb, 3Mb tot 103 MB per RAR file.
Maar, wat is dan nog het nut van EWEKA?
Ik dacht dat zij controleren op fake bestanden ed... daar betaal je toch voor?
anders kan ik net zo goed op de news servers van Ziggo gaan zitten, of een peer - peer gebruiken.

maar los van bovenstaande:
of ikm nou files van 3 Mb of 103 Mb download van eweka, de snelheid moet toch hetzelfde zijn?
Hoe kan een fake nu de download snelheid bepalen?
 
Da's een goeie vraag, zover reikt mijn kennis van de servertechnieken van usenet providers niet. Misschien kan een uploader de filegrootte middels tekst wel manipuleren zodat de providers op een verkeerd been worden gezet (ik roep maar wat hoor).

En idd. met fake bedoel ik "nep". Het is mij ook 1 keer eerder gebeurd dat ik een fakebestand binnenhaalde.

Daarnaast betwijfel ik of usenet providers al de geuploade bestanden controleren op intregiteit, da's volgens mij niet hun taak. Hun basic taak is te providen wat de leden uploaden.
 
Omdat je een andere film wel kunt downloaden kan het zijn dat Eweka een takedown notice heeft gekregen om een bepaalde upload (in dit geval "Godzilla") te verwijderen. Eweka gebruikers kunnen dan de betreffende upload (post) niet meer downloaden. Dit zou de "1 kbps" kunnen verklaren. Ik heb dit ook regelmatig gehad met Eweka (i.c.m. de newsreader Sabnzbd).

Ik heb zelf het gevoel dat usenet providers alleen maar bestanden gaan controleren wanneer iemand een klacht of een notice & takedown indient. Je betaalt overigens slechts voor toegang tot usenet, en dat is wat ze je geven.
 
Ok, lijkt me een duidelijk verhaal.
Maar hoe kan je vanuit spotweb/ spotnet zien of het wel/geen fake is.
Wellicht de kommentaren bekijken og gewoon proberen maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan