pc valt stil tijdens ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Outlook 2003, XP. Tijdens het binnenlopen en verzenden van mails kan ik geen andere bewerking uitvoeren. Een website openen, bijvoorbeeld, gaat niet. Zogauw het verzenden/ontvangen voltooid is wordt alles weer normaal. Vervelend! Iemand een idee hoe dat komt en wat ik moet doen?
 
Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als je Outlook opstart zonder allerlei plugins etc.
Dus Outlook starten met de Ctrl-toets erbij vastgehouden en Ja geven op de vraag of Outlook in Veilige modus opgestart moet worden.
Kijk of het (met Outlook in Veilige modus) anders/beter werkt, dus of je probleem dan ook optreedt. Werkt het dan inderdaad beter, dan moet je gaan kijken naar het (selectief) uitschakelen van plugins etc. totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.
Daar is voldoende over te vinden op Google, maar evt. kunnen we daar ook nog wel bij helpen. Nogmaals: Alleen als er verbetering optreedt in Outlook in Veilige modus.

Tijs.
 
Ik noem alvast (voor de volledigheid) nog wat andere redenen die ik erbij kan bedenken:
a. Je mail-bestand is (te) groot geworden. Als je meteen met Outlook 2003 bent begonnen en (dus) geen mail-bestand hebt overgenomen van (bijv.) Outlook 2000 of oudere versies, dan is de limiet 20 GB. Heb je overgenomen van een oudere versie, dan kan de limiet 2 GB zijn.
b. Je mail-bestand bevat corruptie. Kan gecheckt (en gerepareerd) met scanpst.exe.

Tijs.
 
Dank hiervoor. Er is nog een ander fenomeen: ik heb dank zij opruiming en verwijdering van allerlei rommel, ruimte vrij gemaakt op de HD en mijn PC een stuk sneller gemaakt. Alleen: er zijn regelmatig periodes waarop alles extra traag gaat of helemaal niet gaat. Dan hoor ik aan het geratel dat de PC "iets" aan het doen is. Maar wat? En kan dat de vertraging/verlamming veroorzaken? Waar kan ik zien welke processen mijn PC uitvoert? Best mogelijk dat er een of ander onbekend programma aan het werk is. Of is er sprake van een virus? Wat kan ik doen?
 
Via Taakbeheer: Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie -> tabblad Processen
Vaak is de Indexing service voor vertraging verantwoordelijk, maar andere processen kan ook.

Tijs.
 
Als ik zoek onder Processen vind ik als grote geheugen-verbruikers Chrome en Outlook, maar verder nog deze mysterieuze verbruikers:
ccsynch.exe
ccsvcjst.exe
Wat kan dat betekenen? CCleaner?
 
Als ik Processen bekijk zie ik als grote geheugen-gebruikers Chrome en Outlook en verder:
ccsych.exe
svchost.exe
ccsvchst.exe
Mysterie! Wat kan dat betekenen?
 
Ik ben er geen voorstander van dat je vragen stapelt, en al zeker niet als je niet terugmeldt over de tips die je kreeg m.b.t. je oorspronkelijke vraag.
Dus: Outlook in Veilige modus, heeft dat beter resultaat?

Alvast m.b.t. je laatste 2 posting: svchost.exe wordt voor een hoop services gebruikt, zoals Automatische Updates, Windows Firewall, Computer Browser, DHCP Client etc., dus daar moet je verder onderzoek naar doen. Kan m.b.v. downloaden van Process Explorer, die rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren", en dan de grootverbruikende svchost.exe rechstklikt, Properties kiest en dan heb je (uit mijn hoofd) een tabblad Services die je vertelt welke services met díe svchost.exe worden uitgevoerd.
Ook de andere processen die je noemt kun je in Process Explorer rechtsklikken. Er is dan ergens een optie (misschien onder Properties of anders meteen in het rechtsklikmenu om naar de bestandslocatie te gaan of minstens te achterhalen of hoe die bestanden (incl. mapnaam) heten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan