samsung smart TV aansluiten op internet vervolgens netflix

Status
Niet open voor verdere reacties.

naderhoten

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
31
Besten,

Sinds 2 dagen heb ik een betflix en kan op mijn pc naar films en series kijken.
Ik wil netflix ook op mijn smart TV van samsung zien, wat moet ik hiervoor doen??????

gegevens van mijn TV zijn:
Model: LE40C830K1W
Model code: LE40C830K1WXXN


Ik heb op mijn pc bij netflix 4 users aangemaakt.
Ik heb de samsung met cabel naar mijn modem/router aangesloten, in de menu van samsung zie ik mijn 4 nieuwe aangemaakte gebruikers maar als ik via smart HUB de APP van netfelix willen installeren geeft ie aan dat er geen internet aansluiting is en of ik eerst de netwerk cabel willen aansluiten, maar deze is aal aangesloten en ik zie in andere menu mijn nieuwe gebruikers.

restarten van modem/router werkt ook niet.

onze internet en TC en telefonie is via UPC geregeld.

ik lees ook dat ik een aantal dingen moet installeren zoals allShare van samsung maar waar en hoe moet ik ze installeren????? op mijn modem/router ? op mijn pc !!!!!! of op mijn tv zelf????? maar hoe zonder internet.

telkens zie ik ook dat ik me bij samsung moet aanmelden en een account maken, is dit echt een must?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet hopelijk heb ik vanavond netflix op mijn TV.

o ja ik laat mijn IP en internet instelingen automatisch opzoeken en bij test netwerk alle vinkjes zijn aan en groen het is dus goed....
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Met de vraag zelf kan ik je helaas niet helpen.
Ik heb verder alleen je vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Succes.
 
Je moet, even de newerk verbinding testen.
En dan opnieuw weer de wizard doorlopen, STV kunnen weleens uitvallen qua internet waardoor je opnieuw de wizard even doormoet lopen.
Ik heb ook een samsung smart-tv ue32f6400 en krijg dat ook regelmatig ...
 
Ik heb niet zo iets van netwerk wizard op mijn TV maar dat ik voor automatische of handmatige (zoeken naar netwerk) kan kiezen, bij handmatige lukt het mij niet ik type kennelijk verkeerde ip etc maar bij automatische gaat het beter hij vind hem zelf in een keer maar als ik via smart hub de app willen bekijken en downloaden geeft ie aan dat er geen verbinding heeft met internet en of ik de netwerk cabel aan wil sluiten.

misschien is het beter als ik de netwerk handmatig configureer, zelf de ip dsn etc invul maar wat zijn deze gegevens:
IP: 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Gatway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1


ik heb deze gegevens via ipconfig van mijn pc gevonden alleen mijn IP op mijn pc is 192.168.0.13


als ik het zo invult en ga ik testen of netwerk goed is dan geeft ie melding dat de gatway niet goed is en maakt dus geen connetie met internet maar op automatisch manier vind hij netwerk.



Kunt u misschien aangeven waar en hoe die wizard is misschien zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Besten,

Ik ben vandaag te weten gekomen dat mijn tv tikje te oud is voor smart tv en moet daarom een ChromCast kopen (€35) en via ADHMI poort kan ik de internet op en zodoende netflix kijken uiteraard eerst de app installeren.

Je moet eerst de app op je laptop of op je smart phone (mijne is appel) installeren en heel eenvouding op de knopje drukken en zie je die film op de pc, alles gaat via wifi mijne is 50 mb en is ruim voldoenden.

alleen wat ik vervelend vind als ik netflix op wil moet ik altijd eerst via mijn laptop of smart phone de film selecteren, het gaat dus niet direct met afstand bediening!!!! is het zo of niet?

Ik ga me verder in verdiepen maar zie graag jullie reacties tegemoet......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan