web app maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietertje18

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2014
Berichten
52
hallo
ik wil graag een webapp maken met een p2000 feed. graag zou ik willen dat ik iedere melding apart kan delen via facebook of twitter.
als iemand mij hierbij kan helpen hoor ik dat graag
mvg pietertje18
 
Definieer even wat JIJ onder web-app verstaat, ik kan daar heel erg veel bij bedenken.

Temeer omdat 5 jaar geleden nog niemand ooit van de term app had gehoord en deze term nu te pas en te onpas gebruikt wordt.
 
vaag

"app layout" is ook weer zo'n vage term.
Ik heb tientallen apps op mijn iPad en op mijn android smartphone staan maar die hebben niet allemaal dezelfde layout.

Waar je mee geholpen zou zijn (denk ik)
is een website met een layout volgens het zgn. responsive principe;
dat wil zeggen dat de layout zich aanpast aan het 'device' (lees: pc of laptop of tablet of smartphone)
waarmee je de site bekijkt.

Lees eens wat over "responsive"

Ik weet dat er vele templates/themes zijn voor Wordpress, die dit responsive gedrag in zich hebben.
Dat zal neem ik aan ook gelden voor templates voor andere CMS-en.
 
Sorry voor de vage termen :-/ . Op Google stond iets van een native webapp
Maar idd dat als je op je mobiel de site bezoekt dat hij zich dan aanpast.
 
En is het je duidelijk dat je voor een smartphone onder windows, een smartphone onder android en een apple smartphone 3 verschillende appa nodig hebt ? En dat je dan misschien ook nog iets wilt hebben voor een "gewone" pc en laptop ?

Met andere woorden, dat je 4 verschillende applicaties nodig hebt ?
 
Ik zal even de reden uitleggen waarom ik dit wil maken.
Graag zou ik een gewone app voor mijn iphone maken waarmee ik meldingen voor bepaalde plaatsen kan ontvangen en
Delen via facebook en Twitter. Maar dan zou ik de app in de AppStore moeten zetten en dat kost een hoop geld.
 
Wat dacht je van iets als http://helpmij.url.ph/? Heb ik net even in elkaar gezet met de rss feed van p2000, deze kan je ook aanpassen voor verschilende plaatsen en is reponsive.
 
Dit is geen kant en klare html...

Als je dit over wilt nemen installeer je wordpress met een theme daarop, download je een plugin die rss feeds kan lezen. Deze zijn er in overvloede, eentje die ik heb gebruikt is HUNGRYfeed.
Dan neem je de rss feed van p2000 (http://www.livep2000.nl/?p=rssfeedsInfo) en that's it.
 
wat raden jullie me aan voor webhost???
000webhosting lukt niet -,-

sorry voor dubbele berichten
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de bericht aanpassen knop, ook om een bericht te verwijderen ;).

Hostinger werkt prima voor mij en heeft ook auto installer voor wordpress. Als je er niet uit komt wil ik het ook wel eventjes voor je doen, laat maar weten.
 
het is al gelukt :) maarrrrrrrrrr.
nu heb ik tijdelijk een database fout dus ik denk dat dat zo wel weg is en dan moet ik die feed gaan instellen.
maar dat instel gebeure is niet mijn sterkste kant. ik zou hem graag in mobiel weergaven hebben want daar is hij voor gemaakt, een mobiele telefoon. maar het lukt me maar niet.
en ik krijg ook niet voor elkaar dat het er uit ziet als een p2000 monitor. ik ben er niet zo handig mee. heb 000hosting nu btw, is toch gelukt! ;)
gr. pietertje18
 
Oke even voor mij:
1. Heb je al wordpress geïnstalleerd?
2. Zo ja, heb je al een reponsive theme geïnstalleerd zodat ie ook voor mobiele schermen goed leesbaar is?
3. Heb je al een rss feed plugin op wordpress gezet die het weergeeft als op mijn test site?
 
1. ja heb ik
2. nee. heb nog niks gevonden dat hij er goed uit ziet op mobiele schermen.
3. ik heb die hungryfeed plugin geinstalleerd
 
Zoek dan even door tot je een theme gevonden hebt die je goed vind. Hungryfeed installeren is heel makkelijk maar dat komt daarna dan wel.
 
oke heb een theme gevonden. maar kan denk ik geen kleuren veranderen en dergelijke.
 
Is wel mogelijk hoor, ooit eens met Wordpress gewerkt? Je gaat naar weergave en klikt op aanpassen.
Feed installeer je door [hungryfeed url="http://feeds.livep2000.nl/"] in een page of bericht te plakken. Je kan ook regio's aanpassen door deze link te volgen: http://www.livep2000.nl/?p=rssfeedsInfo
 
feed is gelukt naar wensen maar de kleur nog niet. ook zou ik graag alle buttons en tekstvakken weg willen hebben. maar ik weer niet hoe -,-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan