focus naar command button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
130
Beste Accessers,

Ik wil deze vraag eigenlijk helemaal niet stellen, want het lijkt mij iets dat ik gewoon terug zou moeten kunnen vinden. Maar ik ben nu al een uur aan het zoeken en kom er gewoon niet uit.

Wat ik wil is dat bij het verlaten van een formfield, de focus wordt verplaatst naar een Command Button.
Ik probeer het met onderstaande code, maar dan krijg ik de foutmelding "Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object"

Code:
Forms![Inkoopfakturen]![Inkoopfaktuurregels].Controls![NieuweFaktuur].SetFocus

Je kan de focus toch wel naar een knop zetten op één of andere manier?
 
Je gebruikt de verkeerde control groep. Probeer dit eens:
Code:
    Me!Inkoopfaktuurregels.Form!NieuweFaktuur.SetFocus
 
Beste Octafish,

De voorgestelde oplossing resulteert in de fout dat het veld Inkoopfactuurregels niet gevonden kan worden.
Sorry, ben ook een ding vergeten te noemen, het gaat om een knop op een subform. Inkoopfactuurregels is het subform, inkoopfacturen is het hoofdformulier.

Forms![Inkoopfakturen]![Inkoopfaktuurregels].Forms![NieuweFaktuur].SetFocus heb ik ook geprobeerd, maar dan komt hij met dezelfde foutmelding. Voor textvelden en comboboxen werkt deze syntax wel.
 
De code heb ik ook gebruikt op een knop op een subformulier. Wellicht is je de naam van de container anders en gebruik je de naam van het formulier.
 
Beste Octafish,

Ik snap niet wat je bedoelt en op welke code je nu precies doelt.
Fouten in de namen kan niet, want die zijn gekopieerd.

Kan het zijn dat ik een verkeerd soort knop heb gebruikt, ik kan namelijk ook geen tabstop instellen voor de knop?
Ik weet dat je in Excel verschillende soorten knoppen kan selecteren, maar in Access zie ik daar eigenlijk geen opties voor.
 
Fouten in de namen kan niet, want die zijn gekopieerd.
Ik zou niet graag de mensen huisvesten die toch fouten hiermee maken :)
Maar ik snap dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, dus ik leg het wat beter uit. Als je een formulier op een ander formulier zet dan wordt dat formulier een object op het hoofdformulier. In dat object zit dan het (sub)formulier. Een object heeft zijn eigen eigenschappen, waaronder een naam. Klik in het ontwerpscherm van je hoofdformulier maar één keer op je subformulier. Je hebt nu het object geselecteerd. Klik je vervolgens op één van de objecten van je subformulier, dan zit je echt in het subformulier.
Als je in code op een hoofdformulier verwijst naar een control binnen en subformulier, dan moet je niet verwijzen naar de naam van het subformulier, maar naar de naam van het object (de eerste klik). Die naam kun je zien/aanpassen als je dus één keer op het subformulier klikt, en de rand ervan dus geselecteerd is.
Volgens mij kan elk object een tabstop krijgen, maar dat zie je vanzelf als je naar de Eigenschappen gaat.
 
Beste Octafish,

Ik heb ondertussen gevonden waar het aan lag. Geen idee waarom ik dat gedaan heb, maar ik had ipv daadwerkelijke knoppen, labels als knoppen. Nadat ik er echte command buttons van had gemaakt, kon ik de focus ernaar toe zetten.
Bedankt voor het meedenken.
 
Dát had ik inderdaad zo snel (zonder db) niet kunnen ontdekken :). Ik heb zelf ook wel eens knoppen van labels gemaakt, maar dat was dan in 2003 omdat je daar nog geen mooie knoppen met kleurtjes kon maken, en met labels kan dat wel. Maar fijn dat je er achter bent!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan