laptop start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter fee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fee

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Klap eergisteren laptop open. Druk aan knop aan. Heel kort verschijnt het compact logo en daarna lijkt het erop dat t opstarten blijft haperen... Lange tijd eerst een zwart scherm.
Daarna verscheen er een blauw scherm met enkel witte cursor. Uren lang. En toen verscheen er een auto repair scherm met een taalkeuze. Na aanklikken us begon er een balk te lopen. Na bijna een dag was hij klaar met draaien, ging hij uit...startte opnieuw op, en toen verscheen het blauwe scherm met de witte cursor weer. Maar goed normaal opstarten doet hij niet meer dus, lijkt het. Wie kan helpen en weet raad? Mijn hele hebben en houden staat erop :( :(

Als u een windows 7 installatie dvd heeft kunt u proberen daarmee te starten.
Als dat lukt dan de herstel modus van windows 7 gebruiken.

Maar met een laptop wordt vaak geen installatie dvd mee geleverd. in dat geval bij de start, direct nadat het biosscherm verschenen is, maar nog voordat windows wil starten, herhaaldelijk op de F8-toets drukken zodat windows in veilige modus start.

Als dat allemaal niet lukt vrees ik dat er iets ernstigs mis is met de laptop.

Meestal duidt die omschrijving die je geeft op een geheugenprobleem, is de laptop gevallen of ergens tegenaan gestoten?
Kan zijn dat een geheugenreep de geest heeft gegeven (Als je er maar 1 hebt is het meteen uit, heb er 2 dan krijg je BSOD's met verschillende foutmeldingen), maar daar heb ik te weinig info voor.
Hoe oud is de laptop b.v.?
Mogelijke oplossing: Als je meerdere repen hebt haal je er 1 uit en herstart de pc, start hij nu wel normaal dan is dat de foute (defecte). Heb je hetzelfde probleem nog haal je die andere eruit en zet die eerste die je eruit gehaald hebt terug.
Toevallig heb ik dat gisteren bij de pc van mijn vrouw moeten doen ( die had in een keer allerlei verschillende BSOD's) die kan nu weer haar spelletjes spelen, anders had ik geen weekend gehad. :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan