HTML/CSS Boek(en)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Berichten
183
Hoi,

Een tijd geleden had ik het boek: 'Basiscursus HTML 4.01' van Peter Kassenaar gekocht.
Dit boek beviel mij niet, ik vond de voorbeelden erg oud en de inhoud ook.
Ik ben na zo'n 55 bladzijdes te hebben gelezen overgestapt op de XHTML & CSS tutorials van TheNewBoston.
Dit beviel mij opzich wel, maar er zijn veel te weinig tutorials.

Nu zoek ik een goed boek of meerdere goede boeken (in het Nederlands) om mij HTML & CSS aan te leren.
Maar dan bedoel ik ook tot in de fijne kneepjes, zodat ik na het boek(en) een mooie site kan maken.
Ik weet dat je met HTML en CSS alleen geen interactieve site kan maken. (zoals een search bar, forum of bewegende elementen)

Daar heb je dan weer een echte programmeertaal voor nodig, dit zou ik er opzich later bij willen leren, maar op dit moment is mijn bedoeling om een mooie site te kunnen maken, die goed werkt.

Als er geen goede boeken in het NL zijn dan zou een Engels boek ook kunnen.
Ik hoop dat jullie mij iets aan kunnen raden.


Mvg,
Roy
 
Laatst bewerkt:
Roy,

ik ben als hobbyist al een aantal jaren bezig met een website.
en ik ben een persoon die het graag zo makkelijk mogelijk.
dus was ik altijd bezig in kompozer, maar helaas stoppen ze aan het einde van het jaar met ondersteunen.
de laatste weken heb ik verschillende templates voor websites binnen gehaald en ben van hier uit in wordpad de files gaan aanpassen.
andere php script heb ik binnen gehaald en ook deze met wordpad aangepast.
op deze manier heb ik wat extra kennis opgedaan om een website te bouwen.
hopelijk kan je met mijn idee van website bouwen wat doen, omdat je toch al wat kennis heb.

groetjes perry

mijn website www.ilpalazzo.nl
 
Hoi Perry bedankt voor je reactie!

Ik had op jouw manier van werken ook gedacht en daarnaast tutorials bekijken op het internet.
Maar ik heb toch liever een boek, die alles tot in de puntjes het uitlegt.

Mvg,
Roy
 
Basiscursus SEO & HTML5 lijkt mij een handig boek, maar het is op dit moment niet het boek die ik zoek.
Ik zoek nu vooral een goed boek die me de fijne kneepjes van CSS leert.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist een Nederlands boek gevonden via een andere helpmijer.
Mocht het boek mij niet bevallen, zal ik misschien één van deze twee boeken kunnen overwegen, toch bedankt voor je hulp!

Mvg,
Roy
 
ik heb het ook allemaal me zelf aan geleerd via deze website http://www.homepage-maken.nl/
links in het rijtje staat toturials daar staat alles stap voor stap uitgelegd
ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad
 
Ik zou die toch niet gebruiken, er staat behoorlijk wat verouderde informatie tussen. De "<font>" tag is bijvoorbeeld al jaren geleden afgeschaft, maar in die cursus staat hij nog steeds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan