(MAC) Outlook 2011 geen accounts toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roywaarts

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
44
Beste lezer,

Ik ben overgestapt naar een Apple Mac Book.
Ik heb office geïnstalleerd, alles werkt prima behalve outlook.

Outlook start normaal op en kan ik gebruiken, als ik op account klik krijg ik de popup om accounts toe te voegen.
Wanneer ik dan kies voor exchange account vraagt hij daarna naar de gegevens als ik een gewoon email adres wil toevoegen gebeurt er niks, reageert de pop up niet meer (kan hem nog wel minimaliseren) maar verder niks.

Outlook moet ik dan geforceerd stoppen.

Ik heb hem ook al een keer verwijderd (alles office onderdelen naar de prullenbak slepen) en opnieuw installeren.
Dit heeft echter niet geholpen.

Wie zou een oplossing kunnen weten?

Alvast bedankt voor de tijd en het lezen van mijn vraag :)

Groeten,

Roy Waarts
 
je klikt op de bovenstebalk op hulpmiddelen
dan op accounts, onderaan.
en dan onderaan links op het plus teken en dan op andere mail.

zo doe ik het tenminste op mijn mac met outlook 2011.
 
Hoi Puppy,

Dit heb ik geprobeerd, geeft helaas het zelfde effect.

gr
Roy
 
en we praten toch wel over outlook voor mac?
 
a. Is het wel een Exchange mailserver waar de mailbox zich op bevindt? Dus niet een POP3 of IMAP server ("E-mail server" genoemd in je schermafdruk van zojuist)?
b. Indien ja op a.: Is het een Exchange server van je bedrijf of een Exchange server van Microsoft?
c. Indien ja op a.: Is het netwerktechnisch wel verbinding met die Exchange mailserver mogelijk vanaf de plek waar jij zit? Zijn er anderen die er wel mee kunnen verbinden en waar bevinden die zich op dat moment?
d. Indien ja op a. én een eigen Exchange server én je bevindt je niet op het LAN van het bedrijf: Zijn er wel Autodiscover instellingen door de beheerder ingesteld die (automatisch) configureren van mailaccounts mogelijk maken?

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Ik denk dat ik mijn vraag niet juist geformuleerd heb.

Ik wil bijvoorbeeld een gmail adres toevoegen, dit gaat helaas niet omdat wanneer ik op de knop Email account toevoegen of op het plusje en dan voor email kies het programma vast loopt.|
 
Ok, dus je hebt GEEN Exchange account, je klikt in je schermafdruk venster (dus) op E-mail. Zie hier
Kun je nog servernamen, e-mail adressen etc. invullen? En loopt hij pas daarna vast?

Zowiezo moet je in Gmail vooraf aangeven dat je ook via een mailprogramma (zoals Outlook) via IMAP of POP3 mail wilt kunnen ophalen. Zie de instructies hier

Indien gekozen voor IMAP:
Server voor inkomende berichten (IMAP): imap.gmail.com
Poort: 993
SSL vereist? Ja
Server voor uitgaande berichten (SMTP): smtp.gmail.com
Poort: 465 of 587
SSL vereist? Ja [Als je kunt kiezen welk type, zet het op Auto, kun je niet kiezen, kies dan TLS]
Authenticatie vereist? Ja
Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail
Volledige naam of weergavenaam: [jouw naam]
Accountnaam of gebruikersnaam: je volledige Gmail-adres (gebruikersnaam@gmail.com). Google Apps-gebruikers moeten gebruikersnaam@jouw_domein.nl invoeren
E-mailadres: je volledige Gmail-adres (gebruikersnaam@gmail.com) Google Apps-gebruikers, voer gebruikersnaam@jouw_domein.nl in
Wachtwoord: je wachtwoord voor Gmail

Indien POP3 account:
Server voor inkomende berichten (IMAP): pop.gmail.com
Poort: 995
SSL vereist? Ja
Server voor uitgaande berichten (SMTP): smtp.gmail.com
Poort: 587
SSL vereist? Ja [Als je kunt kiezen welk type, zet het op Auto, kun je niet kiezen, kies dan TLS]
Authenticatie vereist? Ja
Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail
Volledige naam of weergavenaam: [jouw naam]
Accountnaam of gebruikersnaam: je volledige Gmail-adres (gebruikersnaam@gmail.com). Google Apps-gebruikers moeten gebruikersnaam@jouw_domein.nl invoeren
E-mailadres: je volledige Gmail-adres (gebruikersnaam@gmail.com) Google Apps-gebruikers, voer gebruikersnaam@jouw_domein.nl in
Wachtwoord: je wachtwoord voor Gmail

Speciale opties:
Servertime-outs: Langer dan 1 minuut, aangeraden is 5 minuten
Kopie op de server laten staan: Uitgeschakeld

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom helaas niet verder dan die knop, zodra ik de knop in druk komt er geen response meer en krijg ik geen invoer velden :(
 
Dan weet ik het niet. Mogelijk is er corruptie in de (mail-)instellingen op je mac geland waardoor je nu niet meer goed met Outlook kunt werken.
Kijk of deze instructie je verder helpt.

Tijs.
 
Hmmz, ik kom daar niet uit.
Ik snap dit stukje niet:

Op de "Ga naar menu", klikt u op "Home".
Bedoelen zie hier mee; "Ga" en dan "ga naar map" of "thuismap"
Schermafbeelding 2014-09-01 om 15.47.19.jpg
Open Bibliotheek.
Die zie ik nergens?
Opmerking Het Bibliotheek map is verborgen in MAC OS X Lion. Deze map wordt weergegeven, houdt de optie-toets ingedrukt terwijl u op de "Ga naar menu".
Dan zie ik hem ook niet?
 
Hier is inderdaad de thuismap bedoelt.
En als je Bibliotheken wilt zien moet de optie toets al ingedrukt zijn (en blijven!) als je op de Ga knopt klikt.

Als je in Ga -> Ga naar map ook mapnamen rechtstreeks kunt intypen zou het zijn:
~/Documents/Microsoft User Data
en daar dan de map Office 2011 Identities
verplaatsen naar je bureaublad (stap 3)
resp.
~/Documents/Library/Preferences
en van daaruit genoemde bestanden verplaatsen naar je bureaublad (stap 4)
In de ENG versie van de instructie heten die bestanden niet Voorkeuren voor Outlook en Voorkeuren voor OfficeSync maar
com.microsoft.Outlook.plist
com.microsoft.outlook.database_daemon.plist
com.microsoft.outlook.database_utility.plist
com.microsoft.outlook.office_reminders.plist
com.microsoft.Outlook.SyncServicesPreferences.plist

En het openen van Bibliotheek via het klikken op Ga staat ook hier uitgelegd / getoond.


Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan