Pop-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Berichten
426
In mijn website heb ik de volgende code geplaatst:

<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=700,height=700,left = 418,top = 82');");
}
// End -->
</script>

</head>
<body style="background-color: rgb(0, 102, 255); background-image: url(achtergrond%20muzieknoten.jpg);onload=javascript:popUp('Poster nieuwe locatie.jpg')">

Toch gebeurd er niets wanneer ik de site open.
 
Zonder de volledige site te zien is het wat lastig, maar er zijn twee mogelijkheden

1) De popUp functie is nergens gedefinieerd
2) De popup wordt wel aangemaakt, maar door je browser geblokkeerd. Dit zal bij de meeste gebruikers overigens het geval zijn. Onevraagde popups zijn extreem irritant en worden door de meeste (alle?) browsers dus standaard geblokkeerd.
 
Het gaat om deze site. De popupblokkering staat niet aan bij mij.
 
Hah, het was simpeler dan ik dacht, je " stonden verkeerd, waardoor het stukje javascript als CSS werd behandeld, het moet dit zijn:
Code:
<body style="background-color: rgb(0, 102, 255); background-image: url(achtergrond%20muzieknoten.jpg);" onload="javascript:popUp('Poster nieuwe locatie.jpg')">

NB: Zoals gezegd, de meeste mensen hebben wél een popup-blocker, dus het is geen goede manier om iets onder de aandacht te brengen, nog even afgezien van de irritatie die het kan opwekken bij degenen die hem wel te zien krijgen.

NBB: Ik zie dat de site gebouwd is met Frontpage, een oud, aftands stuk gereedschap dat vaak ver van de standaarden afwijkt. Mochten jullie een keer de zin hebben een nieuwe site te bouwen, doe het dan ergens anders mee. Wordpress bijvoorbeeld (da's geen programma dat je op je PC installeert, maar een CMS)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan